Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hammeraman
Jeg har haft min 65B6 et par mdr. og jeg har ikke haft nogle tegn på burn-in. Jeg har læst om nogen der har haft statiske logoer i 7 timer ad gangen uden nogen synlig burn-in.
Det virker som om oled er ved at nærme sig lcd, hvad det angår.
Af PhDream
@hammeraman: hvad havde du af skærm inden B6? Er du tilfreds med skiftet?

Kan ikke finde ud af, om jeg skal beholde mit 65" KS8005 eller gå efter B6'eren, som koster ca. 8000 mere. KS8005 har sine mangler, men det har B6 også.
Af hammeraman
Jeg havde en Sharp 70'' 836 bagbelyst LED, jeg havde den i 3 år, og skiftede pga. 4k, hdr osv. man vil jo gerne være lidt med på moden.
B6'eren er en virkelig fantastisk skærm, det ægte sortniveau uden blooming omkring tekst/ stjerner er nærmest i sig selv skiftet værd.
Før skiftet var jeg lidt urolig over at gå de 5'' ned, men det sjove er at den højere kontrast, med perfekt sortniveau og de utroligt klare farver, nærmest får det til at se større ud, man bliver næsten suget ind i billedet :)
Jeg gjorde op med mig selv at jeg aldrig ville have en LED skærm igen, og så gav det ligesom sig selv at man måtte prøve et oled.
De LED tv jeg har set/ haft, har alle lidt af "dirty screen" (bla. ved panorering over et sne landskab), jeg synes at fx. tv fra bla. Sony og Samsung hakker meget, og local dimming er bare ikke godt nok i mørke scener.
Der er ingen "dirty screen" på min B6, og bevægelsen er god, og ja sort er sort :)
Den eneste "fejl" jeg har spottet, er ved helt mørkegråt (næsten sort) billede, så er der en stribe gradueret sort 5cm inde i hver side. Jeg har dog aldrig spottet fejlen i en mørk filmscene, eller ved andet indhold, kun et mørkegråt slide, så det er lidt ligegyldigt. Men som du selv siger, alle skærme har jo et eller andet man kan sætte en finger på, de bliver jo aldrig perfekte.

men lang historie kort, så er det den bedste skærm jeg har set, og hver gang jeg viser andre den begynder de selv at planlægge et skift :)
Af Holm86
Jeg har et spørgsmål angående prisen på 65" B6, hos power og hi-fi klubben til de 23.333,- er det den laveste pris vi kan forvente at se denne skærm til?
Jeg står snart og skal skifte min 4 år gamle Samsung plasma skærm ud, da den er begyndt at lide af blå vertikale bånd. Så tænker det helt sikkert skal være OLED, og samme størrelse.
Men vil prisen falde yderligere i starten af næste år, når de nye 2017 modeller bliver lanceret, for så kan jeg godt vente. Eller er prisen presset max på dette tilbud?
Af Turbo
Burn-in er en skrøne og har altid været det ved almindelig TV kikkeri.

Ser man den samme kanal altid, så vil kanal logoet brand sig fast på et tidspunkt.

Når en BD/UBD er færdig, går den tilbage til start menuen - den menu har stået på min OLED skærm i 2-3-4 timer fordi jeg var faldet i søvn, der er intet burn-in.

Min gamle PZ80 Plasma har stået med samme billede i mere end 4 timer, det var faktisk siden her (et forum indlæg), det kom der heller ikke noget burn-in af.
Af JesperAndersen
Holm86 skrev:Jeg har et spørgsmål angående prisen på 65" B6, hos power og hi-fi klubben til de 23.333,- er det den laveste pris vi kan forvente at se denne skærm til?
Jeg står snart og skal skifte min 4 år gamle Samsung plasma skærm ud, da den er begyndt at lide af blå vertikale bånd. Så tænker det helt sikkert skal være OLED, og samme størrelse.
Men vil prisen falde yderligere i starten af næste år, når de nye 2017 modeller bliver lanceret, for så kan jeg godt vente. Eller er prisen presset max på dette tilbud?
- der er vel ingen som kan fortælle dig/"garantere" om "prisen er presset max".
Men typisk falder alle modeller lige før at nye modeller kommer, så tag chancen og vent til april/maj 2017....

ELLER; køb TV nu/hvor at du har behovet - om du hele tiden vil vente til "prisen er presset max" får du aldrig købt nyt TV ;)
Af Kratz
KristofferA skrev:Jeg håber meget B6 kommer ned i 15 kilo inden jul.
Det skal du nok ikke regne med - hvis det altså er 65 tommer udgaven du er ude efter.
55 tommer derimod har nu rundet 18.000 kr, så det er mere sandsynligt den når ned i det efterlyste prisleje.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den laveste pris hidtil på 55" B6 har vist været 16.000 kr. Det var faktisk kort tid efter lanceringen. 15.000 virker ikke urealistisk på Black Friday :)

Så er Elgiganten i øvrigt hoppet med på 23.333 for 65" B6. Hi-Fi Klubben har sat den op igen til 26.999. Det kunne godt ligne deres nye normalpris.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 203