Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Landj
Hej har et Pioneer 428 xd men tiden er kommet til en udskiftning. Jeg ser primært tv ikke film dvd etc hvad er det bedste tv jeg kan få maks 20000 og vil ikke ende med et der føles dårligere end det jeg har Eks. pga hakkende billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LGs B6 OLED fås i 55" under 20.000 kr. Hvis du vil op i 65" så skal du se på LCD, hvor Samsung KS8005, Pana DX750/780 eller Sony XD93 er de oplagte kandidater.
Af Christianhave
LG B6 OLED 65" er på tilbud til omkring 23000 i næste uge i power. Hvis det var mig ville jeg forsøge at finde de ekstra penge og købe det.
Af Grandahl
Evt vente til Black Friday der snart er lige rundt om hjørnet. Der kan godt være en skilling at spare.

PeterD, EG960 er en 15ér model, kan lige så godt gå efter en 16ér model vil jeg mene.
Af PeterD
Grandahl skrev:PeterD, EG960 er en 15ér model, kan lige så godt gå efter en 16ér model vil jeg mene.
Helt sikkert!

Må være SÅ fedt at kunne se Hammerslag på et OLED!! :)
Af Supergris
PeterD, hvornår finder du ud af, at skærmstørrelsen er enormt vigtig i forhold til valg af tv?
Hvis valget stod mellem 5% bedre sortniveau eller 5% større areal, ville jeg klart vælge det større areal, selvom det er svært at gøre op mod hinanden.
Det større billede er noget, man kan se med det samme, hvor billedkvaliteten er noget, man skal kigge godt efter for at spotte.
I øvrigt er det meget vigtigt at pointere, at der kan hives enormt meget bedre billede ud at de fleste tv, blot ved at rode lidt med indstillingerne og de forskellige profiler.
Jeg ser gang på gang, at folk har købt et nyt tv (også dyre tv), som de synes har et super godt billede, når man så ser det, står det i fuld dynamisk indstilling og græsset på grønsværen er så grøn, så man skulle tro, det var løgn!
Mange har den opfattelse, at et godt billede er ét, hvor der er fuld knald på farverne og folk er helt røde i ansigterne, som om de har fået for meget højfjeldssol... :(
Af PeterD
Supergris skrev:PeterD, hvornår finder du ud af, at skærmstørrelsen er enormt vigtig i forhold til valg af tv?
Hvis valget stod mellem 5% bedre sortniveau eller 5% større areal, ville jeg klart vælge det større areal, selvom det er svært at gøre op mod hinanden.
Det større billede er noget, man kan se med det samme, hvor billedkvaliteten er noget, man skal kigge godt efter for at spotte.
I øvrigt er det meget vigtigt at pointere, at der kan hives enormt meget bedre billede ud at de fleste tv, blot ved at rode lidt med indstillingerne og de forskellige profiler.
Jeg ser gang på gang, at folk har købt et nyt tv (også dyre tv), som de synes har et super godt billede, når man så ser det, står det i fuld dynamisk indstilling og græsset på grønsværen er så grøn, så man skulle tro, det var løgn!
Mange har den opfattelse, at et godt billede er ét, hvor der er fuld knald på farverne og folk er helt røde i ansigterne, som om de har fået for meget højfjeldssol... :(
Jo, jo, MEN der er jo også forskel på om du køber et 55" TV fra et mærke som får gode anmeldelser og som holdes inden for budgettet, end et 65" hvor budgettet overskrides og et modelnummer som ikke udmærker sig ved, f.eks at have et godt sort niveau eller hvor hudtoner og farvedetaljer ikke er spot on.

Jeg ville så vælge 5% bedre sort niveau, men det er fordi min stue er for lille til et 65"..og så ønsker jeg ikke den der "In Your Face" tv i mit hjem, MEN havde jeg haft en balstue med 8 meter fra sofa til tv, så..65" TV og gerne større..Bring it on!!
Af tue pedersen
hey
nu har jeg selv eg 910v jeg købt lige da det var kommet ud til 18000 og jeg stadig væk imponeret over det fantastisk billede det har og 4k og alt det der ..det er jo kun dvd og Netflix og ikke normalt tv i nu ....gå efter et oled tv
Af lennon
PeterD_ det er en mening du selvfølgelig er i din gode ret til,at have.Men det er også en mening du står ret alene med . Hvis man tar udgangspunkt i et nogenlunde anstændigt billede,så er størrelsen altså det absolut væsentligste . Springet fra 55" til 65" er intet mindre end fantastisk - med en siddeafstand på 3 m . . !
Af Landj
Tak for input jeg trækker konen med i Elgiganten i næste uge vil se det i Real life de må have Lg Oled nyeste udgave 55-65 tommer samt Samsung ks8005 65 jeg har ca 3,5-4,5 m hen til skærmen

Mit vigtigste krav er billede kvalitet jeg vil have et tv der ikke hakker eller virker unaturlig i bevægelser
Har Pioneer 428xd plasma og kvaliteten ved tv kigning skal ikke være dårligere O-O