Log ind med sociale netværk
13 okt 2016, 17:34
Start med at læse lidt test her på siden
Men spørger du mig så kik efter noget Panasonic
Men spørger du mig så kik efter noget Panasonic
13 okt 2016, 18:32
Har kigget på de forskellige tests herinde, og det har gjort mig endnu mere forvirret :/ Alle skærmene har både fordele og ulemper, ved bare ikke hvilke ulemper der er værst
13 okt 2016, 20:57
Smid lidt mere og køb et UE55KS7005, eller hold øje med tilbud. Det har været nede i 8000-8500. Lige nu er det vist 8999,-
Panasonic har ikke noget i det prisleje som jeg ville købe. De er ganske enkelt for dyre for hvad man faktisk får i år, lidt ligesom Sony. 3D og Twin Tuner trækker generelt prisen op, det har KS7005 ikke.
LG's er primært (kun?) IPS og ikke værd at kigge efter.. Kun hvis man vil smide en del mere og købe OLED.
Panasonic har ikke noget i det prisleje som jeg ville købe. De er ganske enkelt for dyre for hvad man faktisk får i år, lidt ligesom Sony. 3D og Twin Tuner trækker generelt prisen op, det har KS7005 ikke.
LG's er primært (kun?) IPS og ikke værd at kigge efter.. Kun hvis man vil smide en del mere og købe OLED.
13 okt 2016, 22:52
Jeg har samme spørgsmål og blev tilbudt et lg55uh661v til 7000 i power. Synes at billedet var godt men kan ikke finde nogle ekspert anmeldelser. Er det ips og hvorfor er det skidt?
13 okt 2016, 23:20
Billedmæssigt kan de sagtens konkurrere med Samsung, LG, og Sony etc.
Deres "samlede pakke" er svær at komme uden om, men prisen kan blive et problem,
Åbenbart har butikkerne fundet ud af at deres billed ofte får god kritik og så..Vupti..Når skærmen bliver populær, hæves prisen til en 8000-9000 kr..som Elgiganten, Føtex/Bilka og så er det svært når de samtidig kører tonsvis af slagtilbud på SUHD (LCD skærme).
Når det er sagt, der der masser af gode skærme i 55" klassen fra Samsung, LG, Philips og Sony..
Vælg et FP anbefaler (se her på siden) så går det ikke helt galt.
Måske er Pana heldigere , med at blive prissat konkurrecedygtigt næste år?
Til spørgsmålet:
IPS: Bred betragtning svindel (God hvis du sidder til siden i en hjørnesofa, men lidt ringere sort niveau)
Hvis du sidder i en vinkel hvor billedet vil blive væsentligt forringet ved et VA panel bør man gå efter IPS, og ellers er et VA panel bedste løsning grundet bedre kontrast og sort niveau.
Tip: Vælg et VA Panel. Sæt dig midtfor og skub konen, børnene og hunden ud til siden..
(Hunden skal vel alligevel være på gulvet?)
Lape skrev: Panasonic har ikke noget i det prisleje som jeg ville købe. De er ganske enkelt for dyre for hvad man faktisk får i årTja. Hvis butikkerne bare gad at få CX700/CX725/CX680 på lager til en 7500 kr,som de før har været nede i, så ville det se anderledes ud..
Billedmæssigt kan de sagtens konkurrere med Samsung, LG, og Sony etc.
Deres "samlede pakke" er svær at komme uden om, men prisen kan blive et problem,
Åbenbart har butikkerne fundet ud af at deres billed ofte får god kritik og så..Vupti..Når skærmen bliver populær, hæves prisen til en 8000-9000 kr..som Elgiganten, Føtex/Bilka og så er det svært når de samtidig kører tonsvis af slagtilbud på SUHD (LCD skærme).
Når det er sagt, der der masser af gode skærme i 55" klassen fra Samsung, LG, Philips og Sony..
Vælg et FP anbefaler (se her på siden) så går det ikke helt galt.
Måske er Pana heldigere , med at blive prissat konkurrecedygtigt næste år?
Til spørgsmålet:
IPS: Bred betragtning svindel (God hvis du sidder til siden i en hjørnesofa, men lidt ringere sort niveau)
Hvis du sidder i en vinkel hvor billedet vil blive væsentligt forringet ved et VA panel bør man gå efter IPS, og ellers er et VA panel bedste løsning grundet bedre kontrast og sort niveau.
Tip: Vælg et VA Panel. Sæt dig midtfor og skub konen, børnene og hunden ud til siden..
(Hunden skal vel alligevel være på gulvet?)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto