Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Petergemma
Er der nogle som har gode erfaringer med vægbeslag til Samsung 60KS7005? Jeg har kig på Vogels Ultra Thin 305, men hvad er jeres erfaringer?

mvh Peter
Af Christianhave
Jeg har selv 65KS7005 som jeg har væghængt. Da jeg skulle gøre dette undersøgte jeg også lidt og blev anbefalet at anvende et beslag som hænger fast i alle 4 Vesa huller på tv'et. Wire hænger mig bekendt kun i de to øverste.

KS7005 er lidt specielt at væghænge, da det kræver nogle specielle adaptere (som medfølger) og nogle M8 skruer i 40-43 mm (mener jeg). Bagsiden på tv'en er buet hvorfor adapterne er nødvendige for at få tv'et til at hænge parallelt med væggen.

Jeg har endnu ikke fundet en helt god måde at få det tæt på væggen. Har skåret lidt af adapterne og vil forsøge lidt mere. Jeg ved ikke hvorfor Samsung har lavet det så TV'et skal hænge meget langt ude fra væggen. Jeg har selv et ultra tyndt (0,8 cm) vægbeslag, men pga. den måde samsung ønsker man vægmonterer det forsvinder ideen med et tyndt beslag. Ved ikke hvorfor det har valgt denne model.

Jeg går ud fra at det samme gælder for 60"-eren.
Af Petergemma
Christianhave skrev:Jeg har selv 65KS7005 som jeg har væghængt. Da jeg skulle gøre dette undersøgte jeg også lidt og blev anbefalet at anvende et beslag som hænger fast i alle 4 Vesa huller på tv'et. Wire hænger mig bekendt kun i de to øverste.

KS7005 er lidt specielt at væghænge, da det kræver nogle specielle adaptere (som medfølger) og nogle M8 skruer i 40-43 mm (mener jeg). Bagsiden på tv'en er buet hvorfor adapterne er nødvendige for at få tv'et til at hænge parallelt med væggen.

Jeg har endnu ikke fundet en helt god måde at få det tæt på væggen. Har skåret lidt af adapterne og vil forsøge lidt mere. Jeg ved ikke hvorfor Samsung har lavet det så TV'et skal hænge meget langt ude fra væggen. Jeg har selv et ultra tyndt (0,8 cm) vægbeslag, men pga. den måde samsung ønsker man vægmonterer det forsvinder ideen med et tyndt beslag. Ved ikke hvorfor det har valgt denne model.

Jeg går ud fra at det samme gælder for 60"-eren.

Tak for svar. Hvilken model er dit vægbeslag og hvad er det for nogle adaptere der tales om?
Af Jan Akstrup
Der skulle gerne være 4 stk adapter med dit fjernsyn.

Jeg har selv købt vogels thin 305 til mit 60KS7005 og det passer fint.

Synes dog også, som Christianhave skriver, at de adaptere er lige vel lange og kunne også godt selv finde på at afkorte dem.
Af mbm
Christianhave skrev:
Petergemma skrev:Tak for svar. Hvilken model er dit vægbeslag og hvad er det for nogle adaptere der tales om?
Mener det er dette: https://m.av-cables.dk/308-vaegbeslag-4 ... til-37-70/
bruger også dette beslag.. fungere fint.. og er billigt.
Bemærk dog at bagsiden er lidt speciel på samsung da den ikke har en jævn lige bagplade. Så der skal benyttes nogle afstands-skiver på den nederste del mener jeg. Også lidt tåbeligt de har lagt en horizontal metalkant ind mit på TVét. Men måske den har en funktion til foden.