Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Funchs
Hej skal købe et tv for min far og begrænsningen ligger i det ikke må være bredere en 100cm og have netflix, hbo og viaplay som apps

Jeg har selv samsung serie 7 og er ret glad for det og han kan godt lide billedet på det, men det eneste serie 7 man kan få i 40" er http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... JU7005TXXE
og det er udgået, det er kun Dustin der har det og der skal have 400 for at sende det.
er der er en der har et bedre foreslag

Hilsen Funchs
Af PeterD
Hmm...

Problemet er lidt, at hvis det skal være "det bedste" dvs godt billed og 4K og lidt mere, så kommer prisen hurtigt faretruende op på omkring 5500-6000kr for et 40"-43" tv...
Af Funchs
Det skal helst kunne 4k og det gør ikke noget det koster 6000 men så skal det kunne hentes

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Af Grandahl
en 40" passer med 100 cm ca. Alle midrange tv i dag har UHD, det følger nærmest med de fleste tv, lidt ligesom 3D gjorde for nogle år siden.

Udover det får man bare ikke rigtig ret meget ud af UHD ved 40", du skal have et større tv, nogle mener at det først giver mening fra 65", jeg synes nu godt man kan få en oplevelse med mindre skærme, men 40", der er oplevelsen nok ikke tilstede.

Som jeg husker det, kunne man sidste år få HBO på Samsung på sidste års modeller, jeg tror ikke HBO er med på nogen smart tv i år ( ellers må nogen rette mig )
Så hvis dette er vigtig må din far tilkøbe et Apple tv, cromecast eller noget i den stil..

JU7005 er et glimrende tv, men vælg ud fra skærmen ( billedkvaliteten) ikke ud fra UHD.

Er det pladsmangel der er afgørende for for de 100cm, ellers vil jeg klart tilråde et større tv, særligt da der er meget tv for pengene ved at hente en 55" da denne størrelse er standardstørrelsen.
Af Funchs
Ja det skal hænge på en væg hvor der er 100cm. Netflix er det vigtigste. Tidligere sagde man også man ikke kunne se fuld HD på TV under 40" men nu har alle TV det. Problemet er at serie 6 har alle tizen og det jeg har set er der stor hastigheds forskel i samsungs normale smart TV og tizen. Ju7005 fåes kun hos Dustin og de skal have 400 i forsendelse.

Af Grandahl
Mit bud ville være denne:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143312/ ... ign-Priser

Glimrende tv til prisen, godt billede. Den har også UHD.

Tizen er Samsungs smart tv, mener det har været det i en 3-4 år nu, det fungerer ganske fint, hastigheden er ok. Som sagt tror jeg ikke der er HBO på den, men det er der vist ikke på nogen.
Af Funchs
Det vil jeg kigge på det TV. Tror ikke at tizen er smart TV i serie 7 kun de små serier.

Af Christianhave
Der er HBO app på Samsungs 2016 modeller. I hvert fald på min KS7005. Vil tro der også er det på den Grandahl linker til, da jeg ikke tænker der er forskel inselve styresystemet. Det burde i hvert fald være til at finde ud af.
Af Funchs
Er der TV fra andre producenter i kan anbefale. Glemte at skrive det ikke må være curved.

Af PeterD
Funchs skrev:Er der TV fra andre producenter i kan anbefale. Glemte at skrive det ikke må være curved.

OK. Så Samsung er nu udelukket...