Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af a62213
Hejsa,

Jeg skal have købt mig et nyt fjernsyn til primært at håndtere Netflix og PS4.

Har set på et fra Sony i Elgiganten til 6000 - KDL43W755

og et LG fra Power til 5500 - 43LH604VAEN

Jeg ved dog ikke om der findes andre muligheder i nogenlunde samme prisleje. Det er ca halvt af hver det skal bruges til. Stort plus hvis der er noget Chromecast med, så jeg kan smide mit tv signal på mobil/tablet op på skærmen, da jeg ikke har mulighed for at få et TV kabel ind i værelset.

Mvh
Henrik
Af Michsq
PeterD: At anbefale et udgået tv, som Elgiganten pt har på lager i Holstebro som det eneste sted, er ikke just en fantastisk service.

Hvad angår de to TV, så synes jeg du sagtens kan få mere værdi for pengene end de to. Sony'en er en 2015 model og 6000 virker dyrt for en 43" fra sidste år, selvom det som skærm er en fornuftig model. Kan iøvrigt se at 55"' i samme modelserie koster 500 kroner mindre, så det vil være en direkte dårlig handel at give 5999,- for 43". LG'en er blandt de mest skrabede modeller, som de har i deres lineup, hvorfor jeg også må sige, at 5500,- virker dyrt for den.

Jeg ville i stedet kigge mod et Samsung serie 6 tv, hvis du vil have et godt tv til din PS4 og så investere i en chromecast ved siden af. Lavt inputlag og god software på tv'et er klare styrker ved at erhverve et Samsung. Også selvom PeterD ikke er tilhænger af Samsung.
Af PeterD
Michsq skrev:PeterD: At anbefale et udgået tv, som Elgiganten pt har på lager i Holstebro som det eneste sted, er ikke just en fantastisk service.

Hvad angår de to TV, så synes jeg du sagtens kan få mere værdi for pengene end de to. Sony'en er en 2015 model og 6000 virker dyrt for en 43" fra sidste år, selvom det som skærm er en fornuftig model. Kan iøvrigt se at 55"' i samme modelserie koster 500 kroner mindre, så det vil være en direkte dårlig handel at give 5999,- for 43". LG'en er blandt de mest skrabede modeller, som de har i deres lineup, hvorfor jeg også må sige, at 5500,- virker dyrt for den.

Jeg ville i stedet kigge mod et Samsung serie 6 tv, hvis du vil have et godt tv til din PS4 og så investere i en chromecast ved siden af. Lavt inputlag og god software på tv'et er klare styrker ved at erhverve et Samsung. Også selvom PeterD ikke er tilhænger af Samsung.
Bestemt!

Klare ulemper ved et Samsung er så at de efter 2-3 år kan have lidt problemer..

Men ja: Det er squ' værd at tage chancen. Vi lever alligevel i en "Køb-og-Smid Væk- efter-2-3-år" kultur."

Det gælder for elektronik, bilen, konen etc. etc.
Af a62213
Tak for svarene.

Har fundet frem til et Samsung UE40KU6405 fra HiFi klubben til 5000. Kan måske fåes i 43" i Føtex til samme pris, men det skulle være et fint fjernsyn til behovet.

Mvh henrik