Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har købt et Samsung es55ks7005 tv og nu skal det op og hænge på væggen, her kommer problemet i følge bogen skal man bruge de medfølgende afstands klodser, men de sidder 1cm uden for bagbeklædningen Skal de det? det betyder jo så at tv'et kommer langt ud fra væggen og at man skal bruge nogen lange skruer m8 43-45mm.
Har samme problem med 65"'eren. Jeg har skåret lidt af de medfølgende stykker for at få det hele til at passe. Men vil gerne skære endnu mere af så det kommer tættere på, men har ikke haft tiden endnu.

Som jeg ser det skal de medfølgende stykker kompensere for at skærmen ikke er lige bagpå. Jeg ved ikke om der er varmeudvikling som gør at skærmen skal være fri, men det ville undre mig. Strømstikket er det eneste som stikker lidt ud bagpå, men selv efter jeg har skåret beslagene har det masser af plads.

Har forresten et ultra slim beslag med 0,8 cm til væg. Med den måde KS7005 skal vægmonteres er det fuldstændig irelevant da skærmen ifølge Samsungs anbefalinger vil hænge mange cm'er fra væggen. :(

Har BTW også brugt rigtig lang tid på finde passende skruer. Fandt nogle på 4 cm og 5 cm. Når nu Samsung vælger en størrelse som ikke følger med standard vægbeslag kunne de da i det mindste inkludere dem i pakken.

Hvis du kommer op med en anden måde at montere skærmen på må du endelig skrive.
Jeg har hængt mit 55" op med wire beslaget fra Harald Nyborg. Jeg må have misset afstandststykkerne, men skærmen hænger nu fint tæt på væggen. Strømstikket går godt nok på væggen, så det kan ikke komme tættere på.