Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nowak
Hej!

Jeg skal stable et projekt på benene, hvor jeg skal bruge fladskærme der ikke skal kunne andet end at afspille video fra en USB pind i ~720p, 20-30".

Det virker lidt dyrt at købe nye skærme i denne anledning, og tænker om i kender til steder hvor man kan støve et ældre tv op til billige penge eller gratis?

Vh. nowak
Det bliver nok svært, at opstøve nogle smart-tvér i den størrelse til billige penge, men pc-monitorer, findes der masser af, og så kan du smide en billig medie-afspiller i røven på dem, som også kan findes brugt, f.eks. de tidligere modeller af WD TV eller lignende...
Af nowak
Skal de virkelig være smart-tv for at kunne afspille fra USB? Hvad med fra SD kort? Budgettet er virkelig skrabet, skal helst under 500kr stk. Derudover skal de køre (4 skærme) på et AGM 100ah batteri, så max omkring 35 watt pr stk. Derfor størrelsen på under 30"..
Brugeravatar
Af BlueFox
Gå på genbrugspladsen og se om du kan finde noget der. For et par måneder siden satte jeg et Medion 32" analog tv på en genbrugsplads og det kunne fint afspille fra USB.

Jeg undre mig lidt over de andre svar, PC monitore har ikke USB indgang, højst en USB hub og mit gamle tv havde ingen form for smarttv, så det er ikke nødvendigt.

Men ellers er det Elgiganten/Bilka på tilbud får du et 24" for 1300 kr, men som du skriver er det over budgettet.
Af nowak
BlueFox skrev:Gå på genbrugspladsen og se om du kan finde noget der. For et par måneder siden satte jeg et Medion 32" analog tv på en genbrugsplads og det kunne fint afspille fra USB.

Jeg undre mig lidt over de andre svar, PC monitore har ikke USB indgang, højst en USB hub og mit gamle tv havde ingen form for smarttv, så det er ikke nødvendigt.

Men ellers er det Elgiganten/Bilka på tilbud får du et 24" for 1300 kr, men som du skriver er det over budgettet.
Tak for svaret BlueFox! Den tanke havde faktisk også strejfet mig :D Må ud og kigge i regnen.
For at kunne afspille videoklip, skal der bruges en form for medieafspiller, hvilket et smart-tv har indbygget.
PC-monitorer har HDMI eller DVI-indgang, som der kan tilsluttes en medie-afspiller. Disse har USB-indgang, hvor du kan tilslutte den omtalte USB pind.
Nogle af de første fladskærme, havde mulighed for afspilning af video-filer over USB, men med MEGET begrænset understøttelse af formater!
Af Michsq
Stortset alle nye fladskærme har denne funktion med afspilning fra USB. Smart-tv eller ej. Selv de helt skrabede modeller fra Philips, Samsung osv har muligheden for at smide en usb i røven og afspille de mest normale filtyper i billeder, musik og film