Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg har netop købt mig Samsung UE55KS7005 og fået hængt det op. Flot tv og det hele! Desværre er jeg ikke tilfreds med de hakkende bevægelser... Ved hurtige billeder, både på PS4, Netflix og alm. tv, hakker de og bliver ofte sløret. Havde nærmere forventet skarpe og glidende billeder... Motion Plus og diverse indstillinger er prøvet af, men virker ikke! Whats wrong?!!

Nu har jeg læst et hav af anmeldelser og absolut ingen kommenterer hakkende bevægelser eller slørende billeder. Tværtimod roser alle skærmen til skyerne, og siger lyden måske godt kunne være bedre.

Har jeg fået en "mandagsmodel"?
Og er I alle tilfredse med jeres KS7005 model???

Mvh Christoffer :((
Den står auto som std. og det synes jeg ikke var godt nok. Så satte jeg den fra, og det blev meget værre. Så prøvede jeg at brugertilpasse den, men det har heller ikke hjulpet.

Så snart der er en hurtig bevægelse, fx en vinkende hånd, bliver billedet sløret rundt om hånden. Viser billedet en mand der går i et normalt tempo, kan jeg se at billedet hakker lidt. Løber han, hakker billedet mere...

Vi er enige om jeg ikke bare sådan burde kunne se disse ting?
Af Lape
Jeg har før hørt om hakkeri på både KS7005 og KS8005 (sikkert også alle deres andre TV).

Jeg har ikke selv bemærket det i stor grad, jeg har set begge TV'er. Men måske er jeg ikke sart nok.

Sony skulle have rigtig god motion, men man skal op i XD93 før det er noget ved og prismæssigt er det en del mere end Samsung KS7005.

Har du prøvet at slå alt billedbehandling fra?
Auto indstillingen er noget hø på Samsung. Du kan se mine anbefalinger til Motion Plus i anmeldelsen. Jeg tror ikke der er noget der hedder en "mandagsmodel" når det kommer til softwaren.
Jeg har selv samme skærm og i samme størrelse, jeg oplever ikke at det hakker. Kører selv med Auto :o

Det eneste hakkeri jeg har oplevet, har skyldes at TVet har sat kilden man afspiller fra som "PC" - Dvs. den slår alt billedbehandling fra.
(Kan man iøvrigt ændrer ved at gå trykke Home-> Kilder/Source -> Highlighte den kilde man bruger -> tryk pil op og vælg "Rediger" -> Sæt til at vælg Bluray afspiller (eksempelvis).

Har du evt. forsøgt at opdaterer TVets firmware? Ved ikke om det gør en forskel, men det er da et forsøg værd.