Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg leder efter en ny skærm, og jeg bruger cirka computeren til spil og redigering af fotos lige meget.

Jeg har haft svært ved at beslutte mig for om jeg skal købe en TN panel skærm, eller en af de bedre, men med lidt dårligere opdatering.

Nu er jeg i midlertidig faldet over en skærm fra Acer der ser ud til at dække begge behov ret godt, nemlig AL2023a.

Se på edbpriser
og Acer.

En skærm på 20 tommer, god opløsning og ikke for langsom - det lyder jo for godt til at være sandt? Er farverne så helt skidt, så man alligevel ligeså godt kunne købe en med TN panel eller hvad?

Jeg har googlet og søgt her på siden, men der er ikke et eneste review at læse ... :(

Er der nogen der har prøvet den?

PS: Jeg har allerede presset budgettet ved at kigge på den her, oprindeligt hed mit budget 2500.-, så hvis der er nogle der har alternativer vil jeg gerne høre om det, men de må helst ikke koste mere.
Af anderslynge
Vil det sige at Acers egen spec er decideret forkerte? De opgiver den som Paneltype: PVA på den side jeg linkede til. Og hvis man slår AL2023 (godtnok uden a) op på panel søgningen står der også pva...

Jeg er ikke sikker på at jeg vil bryde mig om den anden Acer, den er med glossy overflade, ikke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, Acers er ikke kendte for at være specielt præcise i deres angivelser. De angiver også selv at betragtningsvinklerne kun er 160 grader så det burde ikke være PVA. Der er desværre mange versionsnumre af hver model hos Acer og det er A-modellen du har kig på. Hvis du vil have en med et VA panel i samme serie, så er det AL2023 (dvs. uden endelse) du skal se på:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=198471
Prisen er en helt anden!

Stol generelt ikke for meget på paneltyperne på Acers side. Jeg tror ikke deres webmaster har snakket alt for godt sammen med deres ingeniører...

Jo, den anden Acer har glossy overflade. Ellers kan jeg anbefale dig at ringe til Dell og få et tilbud på deres 2007FP model (samme opløsning som den du har kig på). Den kan fås ned til ca. 2800 kr. hvis man spørger pænt.
Af anderslynge
Oki, 2800 vil jeg kunne klare - men jeg kan se på panel søgningen at den så kommer enten med et 8 ms eller et 16 ms panel, og er noget i tvivl om 16 ms ikke vil forstyrre en del ved spil? Jeg spiller både FPS og Strategi, og selvom det kun er på "hobby plan" vil jeg gerne have noget der er i orden.

Kan man vide hvilket panel man får?

PS: tak for hjælpen! Det er godtnok et jungle :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen sælges kun med 8 ms S-PVA panel her i DK. Ingen af de modeller du har haft kig på nu er egnede til FPS spil. PVA teknologien er ikke specielt hurtig, så du skal lede efter andre modeller hvis du vil spille på den.

Et bud kunne være Dell 2007WFP, som er widescreen udgaven af 2007FP. Den har i stedet et S-IPS panel, som godt nok er normeret til 16 ms, men det er sort-hvid-sort overgangen der snakkes om. g2g overgangen er også på ca. 8 ms men S-IPS panelet er bedre egnet til at spille på end S-PVA. Du kan søge i forum efter de to modeller - de er meget omdiskuteret og mange af vore brugere har købt en 2007WFP.