Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RRJ
Hej,

Nu er det endelig på tide at bytte den "gamle" Philips 46" ud med et nyere og større TV.
Jeg har fundet frem til 2 TV'er som virker interessante for os, et LG og et Samsung.

Det skal for god orden skyld siges at jeg bor perminent i Norge, hjemmesiderne er norske, og priserne er i Norske kroner.

LG 55UH650V hos komplett.no til 7.990 NOK

55" UHD
HDR Pro
WebOS 3.0
AC wifi Standart
Local Dimming
IPS panel
100hz (1700 Hz Picture Mastering Index)
Bagbelyst LED

Samsung UE55KU6455UXXE hos expert.no til 6.895 NOK

55" UHD
HDR
Tizen Smart-TV
Magic/smart remote
Sikkert VA panel, men lidt usikker på denne,
Usikker på hz, men 1500 Hz PQI
Sikkert kantbelyst, men igen, lidt usikker.

Det store spørgsmål er hvad som er som er bedst?

1000 kr i prisforskeld er ikke alverden, men det er nu alligevel 1000kr ekstra i feriekassen. Jeg ser at Samsung har fået ganske gode anmelderser på expert.no (47 stk, gennemsnit på 4,7 af 5 mulige), men LG virker umildelbart som det TV med bedst specifikacioner.

På forhånd tak for hjelpen for dem som vil/kan bidrage i min jakt på nyt TV :)
Af Mfede
Som du selv er inde på, har de to forskellige paneler. IPS-paneler giver dårligere kontrast men bedre betragtningsvinkler, hvor det er omvendt med VA-paneler. Jeg havde snuppet Samsung-skærmen af de to.
Af RRJ
Tak for svar.

Men du hadde altså valgt den alene ud fra panelet? Eller er de andre spesifikationer taget med i betraktning?.
Som sagt ved jeg ikke alle oplysninger om samsungen. Det kan jo være et kantbelyst 50hz tv...
Af Mfede
Pga. panelet og at Samsung 6-serien plejer at være god value for money billedmæssigt.
De reviews jeg har set af lignende LG-modeller har ikke været prangende, primært pga IPS-panelet.
Af Mfede
PeterD skrev:Tænker på..

Hvad ville et 55" EG910V OLED tv koste i Norge?

Har det bedre sortniveau end det Samsung?
15.000 norske kroner, PeterD. Måske du selv kunne undersøge det inden du smed et så urealistisk bud ind i tråden? :)