Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu må du ikke tro at OLED er perfekt, det er det ikke. Det har lidt færre problemer end LCD.

Billedmotoren er nok bedre i Sony'en end i LG'en - men alligevel ville jeg til en hver tid (pt) vælge et LG B6 frem for et hvilken som helst LCD.
Har returneret mit XD93 og købt et 55" LG B6.

Jeg har kalibreret det med disse settings: http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings

Dette tv er fantastisk, i en helt anden liga end XD93 :D

Plus ingen blooming på hverken ikke HDR og HDR content :)

Jeg er virkelig glad for at jeg returnerede mit XD93.

Tusind tak til alle i denne tråd for hjælpen :)
Senest rettet af ShotTard 29 sep 2016, 15:27, rettet i alt 1 gang.
Tak :)

Jeg ændrede ikke RGB settings, så ikke nogle RGB settings på siden (måske har jeg misforstået det)?

Men hvorfor skulle jeg ikke ændre RGB instillingerne? Er standard RGB instillingerne perfekte? :)

Måske eksperimentere jeg med kontrasten på et senere tidspunkt, men lige nu vil jeg bare nyde tv'et :D
Ked af at høre om så slem blooming på xd93. Når der samtidig snakkes om clouding og Ulemperne ved Android TV, så ved jeg ikke om det her TV er noget for mig.

Ville ellers have købt LG oled 55B6, men så er der jo stutter som jeg også er allergisk over for. Og Samsung KS9005 er buet, og bloomer sikkert lige så slemt med sine, hvad, 32 zoner? Suk, sidder på en bunke penge og der er tilsyneladende ikke nogen tv producenter der vil have dem...

Måske skal jeg bare stole på at LG fixer stutter i firmware snart. O-O