Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

lunddal skrev:
Torben Rasmussen skrev:Yousee samsender ikke EPG data i alle kanaler, så når man åbner guiden, så skifter TVet faktisk kanal og kan ikke vise den kanal du lige så samtidigt.
Er du sikker på det?

Man kan nemlig sagtens få billede og lyd med i guides på diverse tv tilsluttet YouSee, men det kræver at kanaler fra en bestemt frekvens (kan ikke lige huske hvilke) ikke indlæses i tv'et.

På Panasonic kan man så ikke slette kanaler, så MUX'er skal indlæses én for én - på nær den problemfyldte MUX.
Jeg synes heller ikke, det er muligt at slette kanaler på LG OLEDB6V :(

Men når jeg skifter over til GUIDE, så kommer der i under et sekund, preview med lyd. Det lyder da underligt. Det er vel enten eller?
Torben Rasmussen skrev:Det er fordi EPG sendes på den frekvens, som du går ind og sletter kanaler på. På eks. Sonys TV kan du se den kanal, som EPG sendes på, da den vises bag EPG og så snart den problematiske kanal er slettet, så dukker den "rigtige" kanal op i baggrunden.
I see :)
lunddal skrev:
Torben Rasmussen skrev:Yousee samsender ikke EPG data i alle kanaler, så når man åbner guiden, så skifter TVet faktisk kanal og kan ikke vise den kanal du lige så samtidigt.
Er du sikker på det?

Man kan nemlig sagtens få billede og lyd med i guides på diverse tv tilsluttet YouSee, men det kræver at kanaler fra en bestemt frekvens (kan ikke lige huske hvilke) ikke indlæses i tv'et.

På Panasonic kan man så ikke slette kanaler, så MUX'er skal indlæses én for én - på nær den problemfyldte MUX.
Hvad mener du med kanaler ikke kan slettes på Panasonic? jeg kan da selv vælge her hvilke kanaler jeg vil have med på listen, dem kan man nemt gå ind i indstillinger og vælge til og fra som man har lyst :)
Torben Rasmussen skrev:Ja, man kan fjerne dem så de ikke vises, men det er lidt forskelligt hvad det så betyder. Kanalerne skal helt fjernes fra TVet, så de slet ikke er tunet ind.
Hvad skulle fordelen være med det ? Har det noget med EPG'en at gøre ? Jeg har heller ikke noget tv billed i toppen af EPG som der skulle være, har så også yousee, men har dobbelt tuner så den burde da kunne. Læste et sted nogen der skrev at det kunne have noget at gøre med hvor mange kanaler man havde på listen, ved så ikke om det er nok at fjerne dem fra listen eller om de skal slettes helt som du skriver. Det fordi jeg altid søger alle kanaler ind og ikke kun gratis kanalerne, så kan jeg selv lægge dem som jeg vil og fjerne dem der ikke skal vises på listen så som betalings kanaler hvor der ikke er billed.
Den dobbelte tuner er nok begrænset i hvor den kan bruges. Jeg gætter på, at EPG ikke er et at de steder man har tænkt den ind - det er trods alt et Yousee issue og ikke en Pana issue. Mini-Preview virker hos de andre udbydere. Ingen af de TV jeg har testet på Yousee har virket med mini-preview.