Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asmah
Hej alle,
Jeg er ikke nørd eller noget, men er virkelig glad for at finde en hjemmeside, som har hjulpet mig med at forstå de tekniske specifikationer.
Nu skal jeg ikke holde skjult, at jeg jo er en pige, og vi går mere op i design. Jeg har således selvfølgelig bildt mig selv ind, at man kan sagtens selv kan vælge farven på den ramme éns fladskærm skal have O_O . Altså lækkert brunt og sådan lidt træagtigt. Men kan man virkelig det?
Håber at der er nogen bud.
Og ingen kritik, men den liste, som beskriver anbefalinger. Hvorfor er der ikke nogen Bang og Olufsen tv-skærme? Kan de ikke følge med?

Med venlig hilsen
Asmah
Af tosa
Mht. B&O fladskærme, så læste jeg i en tråd på et andet forum, at de koster 80.000 (den er god nok, der er 4 nuller) for deres 40" skærme.
Og designmæssigt er det med sort ramme.

Mht. ramme, så har jeg faktisk ikke set en fladskærm med træramme - men det er vel noget man kan få lavet til. Der er jo et væld af muligheder for hvordan man sætter det hele op, og hvordan det skal se ud. Men det er jo alt sammen noget der koster. I den førnævnte tråd hvori B&O er nævnt, er samtidigt nævnt prisen på hele setuppet med surround og TV, på drejefod med motor og 1 smlet fjernbetjening til alle enheder mv. Prisen for det hele er 182.279.
Du kan se setuppet HER (nederste indlæg i på siden)
Af asmah
Ja, det lyder godt nok dyrt. Men det vil sige, at der er ikke nogen, som har nogen rammefarver, som man selv kan bestemme. ÆV :((
Af tosa
Mht. forskellige farver på rammer, så er det ikke noget jeg selv har set. Men Loewe og Samsung har måske noget. De har i hvert fald lavet TV der designmæssigt også var med. Men Loewe er heller ikke i den billige ende.

Men som sagt, så er det jo noget du kan få kostumiseret. Altså hvis du køber et TV som leverer et fint billede, og derefter får en møbelsnedker eller lignende til at lave en ramme du kan sætte på. Men prisen bliver jo også højere, hvis du skal have lavet ekstra finesser til en brugsvare.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror også at Amitech's Amilife serie kan fås med mange forskellige rammefarver. Prisen er lidt lavere end Loewes. www.amitech.dk

B&O har skam mange TV-skærme. Kig blot på www.bangolufsen.dk men som sagt så er prisen i en anden klasse. Deres Beovision 8 fås til under 30.000 kr. men er ikke videre køn.
Af TYBO
Samsung er også kendt for et flot design, du kan f.eks. få den i helt hvide.
Af Rasmusdc
panasonic speciel producere trærammer til visse af deres fladskærme. det kommer til at ligne et billede eller et spejl..

phillips har lavet en enkelt skærm der har en guldramme, og når du slukker den så bliver overfladen til et reelt spejl.. ved ikke hvad det har at sige med billedkvaliteten, men du kan ikke se det er en fladskærm...

Alfaview er godt nok stoppet, men de valgte at man kunen vælge en hvilken som helst farve til sine rammer.

Derudover ved jeg at du kan købe en pana eller andet uden højtalere, så få en smed / andet firma til at producere en aluminiums / rustfri ramme, så bare sætte den fast med 2 vinkel belsag på skærmen.. det har jeg også set gjort.. med godt resultat.. sammt med trærammer.

Alt kan laves hvis du har lidt fingerfærdighed, og hvis det skal laves ordentligt skal du måske også være villig til at droppe garanti på skærmen, men dem jeg har set lave det har gjrot det så at det kunne afmonteres.. og sørget for de vigtigste ting, at man ikke sætter pres på panelet, og at man ikke lukker udluftningen til.

har endag set en skærm der var beklædt med plys så den lignede en stor bamse (en 32" til et børneværelse) så ikke kønt ud men det er en mulighed...

ellers skal du op i de produkter mit firma producere.. men det er priser der gør ondt..

50" plasma med højtaler og Beosys3 koster 135.000kr
40" lcd med dreje stand der kan vippe og dreje, og højtaler 80.000kr..

Det kan gøres meget billigere..

den skærm jeg har set mest moddet er LG´s billigste 42" plasma..
Af jado
Jeg har fundet et Svensk firma "swedx.se" som har TV op til 46", pc monitor, tastatur og mus i træ.
god fornøjelse
Af asmah
Jeg har lige været inde og se på hjemmesiden med LCD-fjernsyn i rammer på www.swedx.se. JEG synes de er fede, i andre kan mene hvad i vil. 8) . Men øh jeg må indrømme, at jeg kan ikke vurdere om SWEDX fladskærmene er af god kvalitet? Altså jeg er villig til at køre til Stockholm i weekenden og købe den, men øh eh der er muligvis ikke nogen, der skal "teste" denne fladskærm" i vores testpanel? (B
Hvad med prisen, er den ikke overordentlig BILLIG?! ;;)
Af TYBO
DAMN de er billige!!!!!!
Af Olfred
asmah skrev:Jeg har lige været inde og se på hjemmesiden med LCD-fjernsyn i rammer på www.swedx.se. JEG synes de er fede, i andre kan mene hvad i vil. 8) . Men øh jeg må indrømme, at jeg kan ikke vurdere om SWEDX fladskærmene er af god kvalitet? Altså jeg er villig til at køre til Stockholm i weekenden og købe den, men øh eh der er muligvis ikke nogen, der skal "teste" denne fladskærm" i vores testpanel? (B
Hvad med prisen, er den ikke overordentlig BILLIG?! ;;)
Priserne virker billige og så endnu bedre når man omregner til danske kroner. Synes det er billigt for et så specielt design. Eneste problem er vel at du ikke har set det live - både for at kunne vurdere billedkvaliteten og designet. Det kan jo være når man ser det, at det der træ-finish ikke fungere 100 % eller det ligner noget plastik-skrammel - Sørg for at se tv'et inden du træffer det endelige valg - søg evt på svenske forummer efter hvad andre folk siger om det.

Edit: kan i øvrigt se der er nogle der har vurderet om kommenteret deres tv på hjemmesiden - læs dem igennem - også gerne for andre modeller end det du er interesseret i for at vurdere den generelle standard hos firmaet.
Af POPPER
hvis det ikke skal være træ, lavers SONY's X model med forskellige farver og det er en ok skærm samtidig
:)
Af asmah
Kære alle kloge medlemmer,
De er 2 køber, som har skrevet under reviews hos SWEDX, og den engelske udtalelse af fyldt med stavefejl. Jeg må indrømme, at troværdigheden er lidt mystificereret. Så er der jo mange af Jer, som kom med eksempler, og der har jeg foreksempel søgt på sony, men kan ikke rigtigt finde noget? Jeg kan godt se et eksempel her på hjemmesiden, men hvor i byen kan jeg finde en, som jeg kan gennemanalysere? Altså i guldudgaven.
Men udover det, så er der følgende specifikationer for SWEDX's fladskærm:
http://www.swedx.se/product_info.php?products_id=135
Er den god? Eller skal jeg blive hjemme i weekenden?
Af Jeronimus
[quote="asmah"]
Nu skal jeg ikke holde skjult, at jeg jo er en pige, og vi går mere op i design.[/quote]

Mon ikke de fleste går op i design. Det er tydeligt, at mange producenter - formentlig inspiret af Samsung - nu afprøver pianolooket. Skinnende sorte rammer, der spejler lyset på en efter min mening meget irriterende måde. Men det giver vel pote.

Jeg går selv nødigt på kompromis med æstetikken og har svært ved at købe produkter, jeg opfatter som grimme. Så hellere betale lidt mere eller give lidt afkald på billedkvalitet. Fjernsynet er trods alt oftere slukket end tændt.

Og Swedx's skærme er sjove på en kitchy måde - Flintstone-design i træ. Eller er det klunkestil.

Men mon ikke selve panelerne er billige produkter af skiftende fabrikater og kan være vanskelige at tjekke kvaliteten på, når alle artikler kun forholder sig til det aparte design.

Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer... Hvis du rejser til Stockholm for at se skærmene.

Hilsen Jeronimus