Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassen
Hej Forum,
Jeg har investeret i dette fantastiske TV. Det er ret lækkert :-)
MEN jeg har forsøgt at få PIP, og optagelse til at fungerer - uden held.
Der er en USB udgang i boksen der står HDD på, og der er en USB direkte i skærmen.
Begge har været forsøgt uden held. Jeg har anvendt en USB stick, og en ældre bærbar harddisk.
Nu tænker jeg om det i det hele taget er muligt at bruge PIP, og optage TV på et WAOO Signal.
Jeg har den nye 4K boks, dog er der ikke 4K i den - i menuen kan jeg i øjeblikket kun vælge HD. Måske derfor Netflix ikke er i 4K ??

Har nogle her en ide ??
Af Michsq
Wow, der kommer mange spørgsmål på få linjer og fuldstændig blandet sammen.

1. PIP fungerer kun, hvis TV'et får et antennesignal ind og det samme med optagelse fra selve tv'et. Hvis du har et HDMI fra din Waoo boks og op til TV'et, så er de funktioner sat ud af spil. Derfor skal du kunne optage gennem boksen. Omkring Waoo's bokse er jeg ikke verdensmester, men så vidt jeg ved, så har de en model med og en uden harddisk indbygget. Den USB-indgang der er på din boks er formentlig kun til afspilning og ikke optagelse.

2. Det er stadigvæk begrænset hvad der bliver sendt i 4K og derfor vil din boks vise HD i stedet for da det er opløsningen udsendelser bliver sendt ud i. Indtil videre har de forsøgt lidt med lidt Premier League kampe og garanteret lidt andet i 4K også, men det er altså begrænset og ikke noget samtlige kanaler kører med.

3. Netflix bør køre med 4K, hvis dit abonnement tillader det. Netflix åbner først op for 4k i abonnementet til 119 kroner. Så hvis du blot har det standard abonnement til 89 kroner, så har du således ikke mulighed for at få 4K kvalitet på dine film og serie fra Netflix.
Af Turbo
Der er pt. kun en 4k kanal, en Viasat UHD sports kanal. Du skal være abonnement på Viasat's sports kanaler for at får den UHD sports kanal.

Netflix burde den kunne vise i 4k.
Af Lassen
Ja det var lidt rodet - men der er mange ting der er lidt uvist - mit gamle TV var jo ikke så moderne :-)

1. Boksen fra WAOO er uden HD, og en sådan laves/findes ikke til Airtires 7410 (Som er deres eneste 4K boks). Men forstår jeg dig ret, så er det kun via "de gamle" antenne indgange man kan få glæde af optagefunktion, og PIP?
I så fald findes der et "HDMI kabel til OLD School antenne indgang" kabel?

1. A - På boksen er det en USB3 indgang, men den er endnu ikke aktiveret, men da Airtires/WAOO siger at 4K boksen ikke kan optage TV, så er denne indgang lidt til pynt. (Sikkert derfor den ikke er aktiveret)
Af Lassen
Turbo skrev:Der er pt. kun en 4k kanal, en Viasat UHD sports kanal. Du skal være abonnement på Viasat's sports kanaler for at får den UHD sports kanal.

Netflix burde den kunne vise i 4k.
Tak for svar. I WAOO opsætningen kan jeg dog kun vælge HD.