Log ind med sociale netværk
26 sep 2016, 08:06
KBW skrev:Du går ind fra din pc, indstiller udseendet for alle dine enheder.Tak for tippet
26 sep 2016, 08:17
Eller er det måske ligefrem en fordel?
Torben Rasmussen skrev:Det er kun refleksionerne der er rødlige. Ikke det lys der transmitteres gennem coatingen. Det er ret normalt at der er farvestik på en coating, men på LG's er det bare lidt mere synligt.Mit spørgsmål gik mere på om det ikke forstyrrer, at de refleksioner I ser under brug i dagslys er røde, fremfor det "hvide" skær man er vant til?
Eller er det måske ligefrem en fordel?
26 sep 2016, 08:39
Ser overhovedet ikke refleksioner på mine 2 OLED skærme, men da jeg havde farverigt var det ulideligt
26 sep 2016, 09:27
KBW skrev:Ser overhovedet ikke refleksioner på mine 2 OLED skærme, men da jeg havde farverigt var det ulideligtMen da du havde farverigt?
29 sep 2016, 11:26
Jeg har vurdert å kjøpe en OLED etterhvert, men jeg sliter med lysømfintlighet så dette høres ikke lovende ut...
Er det slik med alle undertekster eller er det bare på Netflix? (Den innebyggede appen eller all Netflix?)
Lyser det rett meget eller er det snakk om kun litt verre enn det er på LCD?
Jeg fant en video av det på YouTube og der virker det som halve skjermen lyser opp og som der skjer et rett kraftig brightness shift på hele skjermen etter at undertekstene forsvinner. Er dette virkelig så ille som det ser ud for på denne videoen eller ser det verre ut her enn det er i virkeligheten :
https://youtu.be/6IHlMLEEmDE
På forhånd takk for hjelpen!
Er det slik med alle undertekster eller er det bare på Netflix? (Den innebyggede appen eller all Netflix?)
Jeg fant en video av det på YouTube og der virker det som halve skjermen lyser opp og som der skjer et rett kraftig brightness shift på hele skjermen etter at undertekstene forsvinner. Er dette virkelig så ille som det ser ud for på denne videoen eller ser det verre ut her enn det er i virkeligheten :
01 okt 2016, 17:47

Der er sindssygt mange indstillingsmuligheder, som guider til indstillingsværdier ville have været rigtig rart.
Nå, men jeg tror jeg har fået "skruet ned for blusset" nu og givet billedet en anden og lidt varmere farvetone
Nordvest skrev:Jeg har vurdert å kjøpe en OLED etterhvert, men jeg sliter med lysømfintlighet så dette høres ikke lovende ut...Jeg vil tro at jeg vænner mig til det, men har så også fundet ud af, at billedet er meget mere behageligt, hvis man dæmper lyset/OLED-lyset eller hvad man finder på. Et TV skal efter min mening ikke stå som et "glansbillede" da det ikke er naturligt. Men det er jo smag og behag
Der er sindssygt mange indstillingsmuligheder, som guider til indstillingsværdier ville have været rigtig rart.
Nå, men jeg tror jeg har fået "skruet ned for blusset" nu og givet billedet en anden og lidt varmere farvetone
01 okt 2016, 18:33
IbOlesen skrev:Hvis vi skal have mulighed for at hjælpe skal du nok oplyse dine indstillinger.Nordvest skrev:Jeg har vurdert å kjøpe en OLED etterhvert, men jeg sliter med lysømfintlighet så dette høres ikke lovende ut...Jeg vil tro at jeg vænner mig til det, men har så også fundet ud af, at billedet er meget mere behageligt, hvis man dæmper lyset/OLED-lyset eller hvad man finder på. Et TV skal efter min mening ikke stå som et "glansbillede" da det ikke er naturligt. Men det er jo smag og behag
01 okt 2016, 19:44
Takk for svaret!
Jeg er veldig enig med deg, det er veldig mye mer behagelig med et litt mørkere bilde. Enkelte har sine tv-er stillet så lyst at det er som at stirre rett i et neonskilt, fryktelig ubehagelig synes jeg, men som du sier:det er smak og behag.
Bra å høre at de lysende undertekster demper seg hvis man drar ned Oled-lyset endel. Jeg bruker ta ned backlight på LCD rett meget så det passer meg sikkert bra :-)
IbOlesen skrev:Nordvest skrev:Jeg har vurdert å kjøpe en OLED etterhvert, men jeg sliter med lysømfintlighet så dette høres ikke lovende ut...Jeg vil tro at jeg vænner mig til det, men har så også fundet ud af, at billedet er meget mere behageligt, hvis man dæmper lyset/OLED-lyset eller hvad man finder på. Et TV skal efter min mening ikke stå som et "glansbillede" da det ikke er naturligt. Men det er jo smag og behag
Takk for svaret!
Jeg er veldig enig med deg, det er veldig mye mer behagelig med et litt mørkere bilde. Enkelte har sine tv-er stillet så lyst at det er som at stirre rett i et neonskilt, fryktelig ubehagelig synes jeg, men som du sier:det er smak og behag.
Bra å høre at de lysende undertekster demper seg hvis man drar ned Oled-lyset endel. Jeg bruker ta ned backlight på LCD rett meget så det passer meg sikkert bra :-)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto