Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige hentet et LG OLED 55B6V. I stedet for at købe en digital harddiskoptager, kan jeg jo ligeså godt beholde den skod-YouSee-boks :D (den nye), da den kun koster 30 kr. pr. mdr.

Men hvordan tilslutter jeg den til LG'et?

Skal jeg har splittet mit TV-signal/kabel op og dernæst på normal vis bruge et HDMI-kabel osv. osv.?
Senest rettet af IbOlesen 24 sep 2016, 22:25, rettet i alt 1 gang.
IbOlesen skrev:Hej,

Jeg har lige hentet et LG OLED 55B6V. I stedet for at købe en digital harddiskoptager, kan jeg jo ligeså godt beholde den skod-YouSee-boks (den nye), da den kun koster 30 kr. pr. mdr.

Jeg gider ikke hjælpe, når du alligevel synes det er et skodprodukt jeg bruger tid på at hjælpe dig med.
Turbo skrev:Jeg vil give dig ret i at det er en skod boks. Men lidt bedre end den gamle.

Ant. kabel til boks + et kort ant. kabel mellem boks og TV.
HDMI kabel mellem boks og TV.
Hej Kim,
Ja, der er godt nok mange fejl i den boks.

Ang. antennekabel, så er der ikke ANTENNE OUT men kun ANTENNE IN i boksen.
Ja, det er rigtig den ikke har nogen ant. out (det er hul i hoved).

Hvis du vil bruge boksen til at optage på som jeg udlægger af dit første indlæg, så skal ant. kablet i boksen. Så må du se TV via HDMI indgangen boksen sidder i på TV'et, dvs. du skifter TV kanal på boksen.
Turbo skrev:Ja, det er rigtig den ikke har nogen ant. out (det er hul i hoved).

Hvis du vil bruge boksen til at optage på som jeg udlægger af dit første indlæg, så skal ant. kablet i boksen. Så må du se TV via HDMI indgangen boksen sidder i på TV'et, dvs. du skifter TV kanal på boksen.
Ok, burde jeg så ikke kunne splitte antennekablet på normal vis, og så have et antenne kabel i både tv og boks, samt HDMI mellem tv og boks.