Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af David
Halløj, jeg vil ud og købe mig en fladskærm.

Fladskærmen skal primært fungere som skærm til en xbox 360. Dernæst DVD/HD film. Derfor kan kvaliteten af tv-tuneren i fjernsynet også være lige meget.

Mit budget er ikke kæmpe stort og da jeg jeg samtidig ikke skal sidde længere fra skærmen end 2 - 2,5 meter går jeg ud fra at en 32" vil udfylde mit behov. :)

Jeg har set på denne her Samsung skærm, til 6000, som egentlig ligger meget godt indenfor min prisklasse.
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=377896

Mit spørgsmål er så bare hvorvidt det er skærmen jeg bør gå efter?

Desuden vil jeg gerne vide om kvaliteten er bedre ved full HD på en 37" end bare HD ready på en 32" ?

På forhånd tak for hjælpen,

David Plum Olsen
Af David
Undskylder lige mit spørgsmål.

Ved nærmere gennemlæsning af artiklerne på siden fik jeg svar på det følgende spørgsmål:
Desuden vil jeg gerne vide om kvaliteten er bedre ved full HD på en 37" end bare HD ready på en 32" ?
Mit spørgsmål omkring TV'et holder dog stadig ved. :)
Af TYBO
2½ meter fra en 32" vil give en flad spillefornemelse.
Til spil i almindelig HD kvalitet og når du ikke skal bruge den til TV kan du lige så godt købe en billig 37" eller 40".
Dem kan du snildt få under 6000kr.

Jeg vil synes at de sidste 8" ekstra til samme penge vil give en bedre spiloplevelse nu når pengene er en stor faktor.
Af David
TYBO skrev:2½ meter fra en 32" vil give en flad spillefornemelse.
Til spil i almindelig HD kvalitet og når du ikke skal bruge den til TV kan du lige så godt købe en billig 37" eller 40".
Dem kan du snildt få under 6000kr.

Jeg vil synes at de sidste 8" ekstra til samme penge vil give en bedre spiloplevelse nu når pengene er en stor faktor.
Det kunne være jeg skulle anskaffe mig en 37" i stedet :)

Nogen skærm du kan anbefale?
Af Rasmusdc
R81´ren er fin til konsol brug.. 32-40" det er op til dig selv.. men på 2 meters afstand vil jeg sige at 1920x1080 giver noget

købte 2 M86 paneler derhjem til .. en 40" og en 37" (gav 9xxx for 37") den spiller 100" til min 360´er især med VGA stik.

Men jeg må indrømme synes R8´eren er et fint valg, og størrelsen giver da et fedt view, men har gamet xbox på min 32" samsung LCD i lang tid, og så meget mere synes jeg ikke jeg får ud af min 37" andet billedet er væsentligt bedre på en M86 end min gamle R71
Af David
Rasmusdc skrev:R81´ren er fin til konsol brug.. 32-40" det er op til dig selv.. men på 2 meters afstand vil jeg sige at 1920x1080 giver noget

købte 2 M86 paneler derhjem til .. en 40" og en 37" (gav 9xxx for 37") den spiller 100" til min 360´er især med VGA stik.

Men jeg må indrømme synes R8´eren er et fint valg, og størrelsen giver da et fedt view, men har gamet xbox på min 32" samsung LCD i lang tid, og så meget mere synes jeg ikke jeg får ud af min 37" andet billedet er væsentligt bedre på en M86 end min gamle R71
Tak for dit indlæg. :)

Det bliver nok til at jeg må smide lidt ekstra i TV'et og så få FULL HD og et 37" panel.

Du nævner VGA stik. Kører man ikke over et HDMI stik når det er til en HD skærm?

Jeg sad også og kiggede anbefalingerne igennem på denne side og fandt så denne skærm, som jeg tror at jeg vil købe.. nogen kommentarer til det?

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=378377
Af David
Fås den overstående skærm evt. uden digital tuner, så den er en smule billigere?
Af David
BUMP!

Inden tråden dør ud, ville jeg lige høre om det følgende:
David skrev:Fås den overstående skærm evt. uden digital tuner, så den er en smule billigere?
Altså fås M87 skærmen uden digitaltuner? :)