Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej herinde,

Min bror har en Chromecast tilsluttet sit Sony 50W805B. TV'ets billedindstillinger er redigeret på alle indgange, men når der streames til Chromecast, så ignorerer den alle indstillinger, og det er umuligt at tilgå nogen menuer. Det er rimelig frustrerende, da farver og kontrast er blæst helt op.
Har I ikke et trick til at indstillingerne også gør sig gældende, når Chromecast'en er valgt?
Hvis Chromecast sidder i en HDMI-port, så skal du kunne åbne billedmenuen ligesom du normalt gør. Er du sikker på, at det er en B-serie og ikke en C-serie, hvor der sidder en Googlecast i selve TV'et og at din bror caster til dén i stedet? For den kan du ganske rigtigt ikke justere fra en HDMI-port, men der skal man åbne en af de indbyggede apps og justere billedet dér først.
Jeg har en WD757 som hadde samme problem. Hver gang jeg koblet over til Chromecast forsvant muligheten til å gjøre bildeinnstillinger.

Det viste seg at Chromecasten på et eller annet vis kom i konflikt med Tv-ens HDMI-kontroll så jeg gikk inn på BraviaSync i settings og satte den til off. (Det er mulig det var noen andre settings under der jeg måtte endre også, men jeg husker dessverre ikke hva det eventuelt var nå, men hvis dere prøver dere litt fram finner dere nok ut av det.)

Etter det har det fungert utmerket.

Hvis man ikke ønsker å gjøre det kan man kanskje også ta ut Chromecasten, slå av TV/ta ut strømmen, slå den på igjen og gjøre de ønskede billedinnstillinger på den HDMI-inngang hvor Chromecasten stod før man setter den i igjen. Da får man fortsatt ikke gjort nye billedinnstillinger på den inngangen etter Chromecasten er tilkoblet igjen, men forhåpentligvis vil Tv-en holde på de der allerede er lagt inn.