Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg synes ambientligt var helt ok..
er der ikke noget med at ambient ligt på 7601 er en mere detaljeret end 7600 eller var det kun på deres 9-serie?

ambient light på eks. tegneserier. musikvideoer, koncerter og lign. var da megafedt.. men det er klart til TV-avisen eller en fodboldkamp er det latterligt.
jeg ved dog ikke om man på sigt gider bruge det..
Jeg brugte det primært som et statisk lys på skærmen om aftenen... dette er det rigtig godt til..
Så synes ikke bare man skal "svine" ambient light til som udgangspunkt.. Jeg ville dog aldrig vælge et tv ud fra om det havde ambient light.

Mit råd køb TVét og er du tilfreds med det... Har det ingen "skavanker" som bleeding, clouding, banding etc.. så behold det... Ellers returner lortet og find et andet TV.

Du får ingen herinde til at anbefale det TV...(Folk læser jo reviews og tråde og bliver påvirket af dette-Uden de selv aner noget om TVét)
-Men derfor kan de jo sagtens være et fint TV for dig.
mbm skrev:jeg synes ambientligt var helt ok..
er der ikke noget med at ambient ligt på 7601 er en mere detaljeret end 7600 eller var det kun på deres 9-serie?

ambient light på eks. tegneserier. musikvideoer, koncerter og lign. var da megafedt.. men det er klart til TV-avisen eller en fodboldkamp er det latterligt.
Jeg brugte det primært som et statisk lys på skærmen om aftenen... dette er det rigtig godt til..
Så synes ikke bare man skal "svine" ambient light til som udgangspunkt.. Jeg ville dog aldrig vælge et tv ud fra om det havde ambient light.

Mit råd køb TVét og er du tilfreds med det... Har det ingen "skavanker" som bleeding, clouding, banding etc.. så behold det... Ellers returner lortet og find et andet TV.

Du får ingen herinde til at anbefale det TV...(Folk læser jo reviews og tråde og bliver påvirket af dette-Uden de selv aner noget om TVét)
Nej det er stadig bare almindeligt 3-sidet, så vidt jeg ved. Ved ikke om det så er endnu mere detaljeret 3-sidet. Men tror det ikke. Det er på deres topmodel til 40k, at der er "Ambilux" som er projektorer der skyder lyset op.
Ja det er klart, og ja lige præcis, bare selve lyset er fedt at have til det æstetiske på ens værelse.
Nej vil heller ikke have det ud fra at det har ambilight, men det vægter en del, men jeg er også gået op i 7601'eren frem for 7101'eren, som OGSÅ har det samme 3-sidet ambilight, men dog betydeligt dårligere billede. Billedet på 7601'eren får faktsik meget stor ros og FP skriver at det som et af de eneste på markedet pt. har "Fuld HDR". Men det er der så andre herinde der skriver, at det rent faktisk ikke har, så er sku blevet i tvivl om det haha. Og ja kan jo altid returnere det indenfor 14 dage, det er nemlig på webhallen at jeg køber det, hvis det er, så har jeg vel 14 dages returret. Mange tak for rådene, under alle omstændigheder :)
mbm skrev:jeg synes ambientligt var helt ok..

Hvad er det helt præcist at "bleeding, clouding og banding" betyder? :D
Mfede skrev:Hvor er du læser, at billedet får meget ros? Jeg kan kun finde en enkelt tysk test af Tv'et.

Og jeg forstår ikke det med fuld HDR. Kan du linke til det?
FP skriver at mange 4k TV nu tildags proklamerer sig med at de har "HDR" osv. men i virkeligheden har de ikke hardwaren til at gengive det. Derfor får mange mærkatet "HDR-processering" af FP. Men Phillips 7601 har fået "Fuld HDR" mærkat af FP.

Fra FP:
Philips 7601 er en særpræget model når det kommer til billedkvalitet. Den inkorporerer billedteknologien (lokal styring af lyset) fra den tidligere 9-serie, men til en markant lavere pris. Samtidig understøtter den HDR. Den har også Android TV og Ambilight, men ingen twin-tuner.

4K-opløsning
Bagbelyst LED med local dimming (128 zoner)
Fuld HDR

Link: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1458544363
Der er nu ret mange skærme som har det du kalder "fuld HDR". En del understøtter endda HDR bedre end den omtalte skærm, da den ikke er UHD Premium-certificeret.
Det er faktisk ret vildt at Philips kun har én skærm i sortimentet, som kan vise HDR.
Det er et plus, at den er bagbelyst, men 128 zoner er ikke så meget på en så stor skærm.

Men hvor havde du læst godt om skærmen? Jeg kan som tidligere nævnt ikke finde specielt meget om den.

Til gengæld er jeg lige stødt på denne anmeldelse af en Philips-skærm: https://www.avforums.com/review/philips ... nchor47614
Mfede skrev:Der er nu ret mange skærme som har det du kalder "fuld HDR". En del understøtter endda HDR bedre end den omtalte skærm, da den ikke er UHD Premium-certificeret.
Det er faktisk ret vildt at Philips kun har én skærm i sortimentet, som kan vise HDR.
Det er et plus, at den er bagbelyst, men 128 zoner er ikke så meget på en så stor skærm.

Men hvor havde du læst godt om skærmen? Jeg kan som tidligere nævnt ikke finde specielt meget om den.

Til gengæld er jeg lige stødt på denne anmeldelse af en Philips-skærm: https://www.avforums.com/review/philips ... nchor47614
Har ikke læst andet end det fra FP også at den havde fået en pris ala "Best buy large tv 2016". Det var mest bare det at FP skrev at den er en særpræget model når det kommer til billedkvalitet. Men det kan selvfølgelig være det er ment ift. De andre phillips modeller og ikke bare generelt. Er det vel nok, men stadig.
Pedersen.86 skrev:Den vil aldrig kunne have fuld HDR når den ikke kan nå 1000 nits eller dække mindst 90% af DCI-P3 farverummet.
Det er HDR premium certifikat du taler om. Der skal begge de krav du nævner være opfyldt ved LCD - lys kravet er noget mindre til OLED.

Philips'en er "fuld HDR" men har en max lysstyrke på 700 nits. Så den kan ikke få HDR premium certifikat på.
Senest rettet af Turbo 20 sep 2016, 17:49, rettet i alt 1 gang.
Det fra flatpanels er jo blot en gengivelse af Philips egne ord om 2016-lineuppet og er blot i forhold til de andre Philips-modeller. Sidste år blærede Philips sig også med en pris til en af skærmene, selvom den fik hug de fleste steder.

Og den anmeldelse ligner noget fra en udstilling, hvor han har fået stukket remoten i hånden. Det lader nærmere til at være et førstehåndsindtryk end en seriøs anmeldelse.

Men det kan da være at Rasmus og Torben her på siden har planer om at teste skærmen?
Mfede skrev:Det fra flatpanels er jo blot en gengivelse af Philips egne ord om 2016-lineuppet og er blot i forhold til de andre Philips-modeller. Sidste år blærede Philips sig også med en pris til en af skærmene, selvom den fik hug de fleste steder.

Og den anmeldelse ligner noget fra en udstilling, hvor han har fået stukket remoten i hånden. Det lader nærmere til at være et førstehåndsindtryk end en seriøs anmeldelse.

Men det kan da være at Rasmus og Torben her på siden har planer om at teste skærmen?
Nå okay, vidste jeg ikke :-)
og ja det er selvfølgelig rigtigt. Og ja, det kunne være fedt! :)