Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mfede skrev:KS7005 har været nede i 14k, og mon ikke den kommer derned igen snart. Måske endda lavere.

LG's skærme er med IPS-panel. Derfor vil de få samme høvl ang. billedkvalitet som den anmeldte Philips-skærm.
Ah okay. Men er faktisk blevet rimelig hooked på Phillips 7601 65" skærm. Kan se den får en masse positiv omtale, specielt ift. billedekvaliteten. Også herinde på FP. Den koster dog også hele 18,5k det billigste sted pt. Så sammenlignet med f.eks. KS7005'eren til 14-15k, så tror jeg hellere jeg vil give 3-4k ekstra også få et meget godt billede + fuld HDR og ambilight. Men ved det sku ikke, gør mig MANGE overvejelser lige pt haha. Til at starte med var det kun meningen at jeg ville bruge omkring 10k. Men jo mere jeg kigger jo mere vil jeg gerne have noget bedre haha.
.[/quote]

Ah okay. Men er faktisk blevet rimelig hooked på Phillips 7601 65" skærm. Kan se den får en masse positiv omtale, specielt ift. billedekvaliteten. Også herinde på FP. Den koster dog også hele 18,5k det billigste sted pt. Så sammenlignet med f.eks. KS7005'eren til 14-15k, så tror jeg hellere jeg vil give 3-4k ekstra også få et meget godt billede + fuld HDR og ambilight. Men ved det sku ikke, gør mig MANGE overvejelser lige pt haha. Til at starte med var det kun meningen at jeg ville bruge omkring 10k. Men jo mere jeg kigger jo mere vil jeg gerne have noget bedre haha.[/quote]

Kan du ikke prutte om prisen?

Hvis du venter til næste år, så falder 7601 vel i pris?
65ks7005 har være nede i lidt over 11.000 ved Power. Fuld HDR ved Phillips er ikke reel HDR. Det får du kun ved Oled. Prøv at kig på trustpilot ved Philips. Samsungs ks7005, viser heller ikke fuld HDR, men den viser mindst lige så god som det Philips, hvis ikke bedre.
reptilen skrev:65ks7005 har være nede i lidt over 11.000 ved Power. Fuld HDR ved Phillips er ikke reel HDR. Det får du kun ved Oled. Prøv at kig på trustpilot ved Philips. Samsungs ks7005, viser heller ikke fuld HDR, men den viser mindst lige så god som det Philips, hvis ikke bedre.
Mener nok lige den philips har væsentlig flere zoner end ks7005
Pedersen.86 skrev:Philips skærmen er kun et 8 bits panel så ved ikke lige hvordan den skulle være fuld HDR som i skriver, KS7005 har trods alt 10 bits og er certificeret HDR Premium.
Men OLED på tilbud er ved bedre end både KS7005 og 7600...?
Både og, er ikke helt vild med den måde LG bruger sample and hold teknologien, synes det giver en del slør, derudover er der problemer med skyggedetaljen i billedet, så for mit vedkommende er OLED ikke helt købsmoden. KS7005 har f.eks. BFI som afhjælper en del på slør og gør at at billedet bevar en høj bevægelses opløsning. KS7005 er dog ikke uden problemer, det er et lotteri om man får en god eller en forfærdelig skærm, alene af den grund er det svært at anbefale den til andre. Der skal heller ikke være nogen tvivl om at potentialet for det bedste billede ligger hos OLED, håber bare snart der kommer andre producenter end LG.
PeterD skrev:
Pedersen.86 skrev:Philips skærmen er kun et 8 bits panel så ved ikke lige hvordan den skulle være fuld HDR som i skriver, KS7005 har trods alt 10 bits og er certificeret HDR Premium.
Er det ikke 7601 der bliver spurgt til?
Dette er vidst en væsentlig bedre skærm end 7600.
mbm skrev:
PeterD skrev:
Er det ikke 7601 der bliver spurgt til?
Dette er vidst en væsentlig bedre skærm end 7600.
Jo det er så. Og ja lige præcis, har nemlig læste MEGET positivt om billedekvaliteten på 7601'eren.
Som ejer af Philips 55PUS8700 - kan jeg sige at jeg har haft rigtig mange problemer med softwaren. Det skulle være et TV i den bedre klasse, men jeg er nu ikke specielt imponeret mht. billede kvalitet. Hjørnerne er lidt mørke ved lyse billeder og sort er ikke specielt sort.

Men jeg valgte pga. ambilight som jeg synes er fedt! Men næste gang bliver det ikke Philips! Har fortsat dialog med Philips support efter 5 måneder med TV. Det er blevet bedre mht. genstarter og nedbrud - men google cast virker fx ikke med viaplay (lyd er bagefter) og HBO lyd hakker. C-more starter slet ikke film.
toi skrev:Som ejer af Philips 55PUS8700 - kan jeg sige at jeg har haft rigtig mange problemer med softwaren. Det skulle være et TV i den bedre klasse, men jeg er nu ikke specielt imponeret mht. billede kvalitet. Hjørnerne er lidt mørke ved lyse billeder og sort er ikke specielt sort.

Men jeg valgte pga. ambilight som jeg synes er fedt! Men næste gang bliver det ikke Philips! Har fortsat dialog med Philips support efter 5 måneder med TV. Det er blevet bedre mht. genstarter og nedbrud - men google cast virker fx ikke med viaplay (lyd er bagefter) og HBO lyd hakker. C-more starter slet ikke film.
Mange tak for at dele dine oplevelser! :)
Software problemerne vil dog ikke betyde det helt store for mig, da jeg alligevel regner med at gå ud og investere i en Nvidia Shield Tv boks. Og tror også, at billedet på 7601'eren skulle være rigtigt godt. Jeg synes bare at ambilight er noget jeg simpelthen virkelig VIL prøve. Er det så fedt som man tror, eller er det noget som er fedt i 3 dage også er det kedeligt igen? Jeg har en stor hvid væg som jeg har tænkt mig at hænge tv'et op på. Vil Ambilight fungere ligeså godt og være ligeså flot hvis jeg hænger det op, i stedet for at have det stående på nogle ben?
Kan godt være du ikke tror det har den store betydning, men softwaren er jo også selve TV delen og bejening af dette og IKKE kun smart-tv platformen...
Min oplevelse med 7600 var også at det reagerede alt for sløvt og til tider slet ikke reagerede... dette må vel være pga softwaren..
Prøv at læs på philips support side... der er mange folk der klager.
mbm skrev:Kan godt være du ikke tror det har den store betydning, men softwaren er jo også selve TV delen og bejening af dette og IKKE kun smart-tv platformen...
Min oplevelse med 7600 var også at det reagerede alt for sløvt og til tider slet ikke reagerede... dette må vel være pga softwaren..
Prøv at læs på philips support side... der er mange folk der klager.
Det er selvfølgeligt rigtigt, men skal alligevel stort set ikke bruge det til at se tv. Skal bruge det til at se film og serier via plex og netflix + at se twitch streams. Alle disse ting vil jo køre over tv boksen. Men ja, ved godt hvad du mener.
Ja det er rigtigt, deres trust pilot side stinker også. Ambilight delen og at FP skriver det har "Fuld HDR", at de er meget begejstrede for dets billedekvalitet, samt at det bruger billedeteknologien fra den tidligere 9-serie, som altså koster 40k trækker bare meget i mig. Vil egentlig mest bare gerne vide HVOR fedt ambilight egentlig er, fra ejere af dette, haha:-)