Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Du burde have returneret det inden for de 14 dage.... nu er du væsentlig dårligere stillet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Returretten har ikke noget med reklamationsretten at gøre. Du kan ikke returnere en vare blot fordi du har reklameret inden 14 dage.
Af PeterD
Gotlieb skrev: Der kommer en tekniker fra Samsung hjem til mig der skal se på bagbeklædningen der har løsnet sig i den ene side og et løst Samsung logo.
Det går squ lidt hurtigt for dem på fabrikken, hva'..?

Hvor meget koster sådan en tekniker i timen? Han skal vel også have løn..

Det kan jo være deres salg i Europa dækker det. De fleste test er dog begejstrede over for deres billed så det er nok der de fleste plusser er.
Af Gotlieb
Jeg bliver mere og mere irriteret på de striber.

Jeg har optaget lidt forskelligt fodbold jeg vil vise teknikeren. Er der noget der bedre til at vise ham de fejl?
Af PeterD
Ved det ikke...

MEN..Du skal IKKE betale en rød reje..

Samsung skal nærmere give dig en ny skærm OG en undskyldning, for at kunne lave et tydelig ufærdigt produkt.

Sløseri!
Af mbm
PeterD skrev:Ved det ikke...

MEN..Du skal IKKE betale en rød reje..

Samsung skal nærmere give dig en ny skærm OG en undskyldning, for at kunne lave et tydelig ufærdigt produkt.

Sløseri!
dream on..
Det kan jo være det er indefor deres specifikationer :)
og nu er det jo ikke kun Samsung der er disse problemer med.
Af Gotlieb
Puha besøg af tekniker, sikke en dårlig oplevelse (længere historie)

Han består der altid vil være vertical banding også når man sidder midt for. Er det korrekt?

Det endte med han optog meget lidt tv på hans mobil som han ville sende videre til Samsung. Der så skal tage stilling til det.
Af mbm
Gotlieb skrev:Puha besøg af tekniker, sikke en dårlig oplevelse (længere historie)

Han består der altid vil være vertical banding også når man sidder midt for. Er det korrekt?

Det endte med han optog meget lidt tv på hans mobil som han ville sende videre til Samsung. Der så skal tage stilling til det.
Nu har jeg ikke set hvor voldsomt det er, men det er jo dig der skal leve med det..
Har været ligende igennem med et LG tv,,, ren snik snak omkring at der var indenfor deres specifikationer... I min optik var det lige til lossepladsen.. jeg gad simpelthen ikke kigge på det.

Som jeg også skrev tidligere du skulle have leveret det retur indefor returretten, men det er jo ikke til megen hjælp nu..

Fasthold at du ikke vil acceptere TVét... Har du kontakt til forhandleren og snakket med dem?
Af Gotlieb
Problemet er jeg heller ikke ved om det er "voldsomt". Jeg er bare skuffet og overrasket over et tv i den klasse laver den fejl. For mig er det en skuffende oplevelse, når jeg ser fodbold.

Samtidig var teknikeren meget utroværdig og startede med at sige han ikke kunne se det (Han ændrede også lige billed profil, sikkert for at få mere lys på) Da han gik sagde han han altid kunne se vertical banding fordi han var vant til at kigge efter det. Sjovt han så ikke kunne se det til at starte med.

Han sagde også de havde fået besked fra Samsung om at vertical banding ikke blev dækket af garantien og det skulle de sige til kunderne. Alligevel fortalte han lige havde skiftet et panel på et tv der gjorder det.

Jeg spurgte så ind til hvem jeg så skulle kontakte for at brokke mig over det. Han sagde det var Samsung og de nok skulle have noget billed/video dokumentation. Jeg kontakter så Samsung imens teknikeren er der. De siger det er ham og han skal følge deres guideline osv.

Teknikeren ender med at erkende der er vertical banding/streger på skærmen, men at selvom de skifter panelet kan det blive bedre eller værre.

Han optog så lidt film han ville sende til nogle folk i Samsung.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide. Kan man altid se vertical banding? Kan man altid se vertical banding midt for?
Af mbm
Nej mit 65KS8005 har ikke vertical banding.

eller sagt på en anden måde... hvis det har kan jeg bare ikke se det :)
Af Lape
Man skal altid bruge de (mindst) 14 dages returret på at tjekke en skærm for enhver tænkelig fejl og bruge returretten i stedet. Det kan blive et helvede udenfor returretten og man kan komme til at undvære TV i meget lang tid. Det gælder alle mærker..

Jeg har en rutine som jeg kører igennem på nye skærme, hvor jeg kan se eventuelle skavanker. Ingen skærme er perfekte, men der kan være meget forskel på skærme, selvom modellen er den samme.

Andre som kører sådan en rutine igennem når de køber ny skærm??
Måske skulle vi have en ny tråd om det - Så folk ved hvordan de skal teste. Bare en idé :)
Af mbm
jeg synes egentlig jeg havde "testet" mit LG for vertical banding, clouding med diverse video fra youtube..
Det var dog først da EM i bold startede at jeg blev trist... og netop fordi mine 14 dage var gået..

men jo en god idé at teste skærmen igennem indefor de 14 dage....
Og finder man bare det mindste der irriterer én så returner... fordi irritationen vil kun bliver værre,, efter den første begejstringen for den nye skærm ha lagt sig.
Af rysken
Jeg har selv et ks8005 som led en hel del af vertical banding. Havde ellers brugt de første 14 dage på at tjekke tvet mht diverse skavanker. Efter ca 1 måneds tid opdagede jeg vertical banding, en hel del. Det var som om at tvet var blevet dårligere specielt efter seneste opdatering. Der var så meget vertical banding at jeg ikke orkede at se fodbold på det. Jeg brokkede mig til Samsung, men de ville ikke dække det på garantien, dog havde jeg tidligere gjort dem opmærksom på at barnetbeklædning havde løsnet sig i den ene side som en tekniker skulle komme og ordne.
Det viser sig så at da jeg opdager vertical banding og i et forsøg på at påvise det overfor Samsung via foto, opdager jeg at der er kommet 2 tordenfluer ind i tvet. Dette påpeger jeg overfor Samsung og deres servicecenter vil sørge for at panelet blir skiftet.

I sidste uge fik jeg panelet skiftet, dog kunne tekniker ikke få bagbeklædning til at slutte tæt i den ene side, så han ville bestille en ny bagbeklædning, da han mente det var det der skulle til.

Det nye panel er en hel del bedre en det gamle mht vertical banding, så alt var fint. Lige indtil at jeg så film en aften og opdagede at der skinner ledlys ud ved/omkring samlingen af den metalkant som omkranser tvet. Ved nærmere eftersyn kan man se at samlingen af metalkanten ikke er udført ordenligt fra fabrikken af.

I forgårs kom tekniker igen og jeg viste ham problemet med det nye panel. Han var enig i at det var en fabrikationsfejl og han har nu bestilt et nyt panel igen igen :s

Så jeg venter spændt på om det lykkedes med endnu et nyt panel ellers må de gi mig et helt nyt eller endnu bedre gi mig pengene retur....