Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg leder efter en 22" som kan gøre livet lidt sjovere.
Jeg skal som sagt både bruge den til at se TV, den skal kunne køre min x360 tilfredsstillende (jeg er virkelig ikke kræsen), video, og normalt brug ved tilkobling af en Macbook.

jeg har fundet denne skærm brugt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... rue&Page=4#
er det værd at smide penge efter?

Min viden er meget begrænset (stik, Hz på Tv osv...). jeg er ikke engang sikker på at det kan lade sig gøre?

Desuden kunne jeg godt bruge hjælp til at finde en Tv-tuner til skærmen.

Jeg har et budget på omkring 2000-2400kr.

på forhånd tak.

edit: har droppet 20"...
Senest rettet af dad_ 18 sep 2007, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
22" skærme har været meget diskuteret her i forum, så du kan få en del inspiration ved at kigge i andre tråde. Bla. HP W2207 er meget anbefalet og den er også på vores egen liste over anbefalelsesværdige modeller.

225BW er en ældre model der er blevet erstattet af 226BW, men sidstnævnte har desværre nogle finurligheder med panelproducenten som gør den til et mindre oplagt valg.

Med det sagt så vil begge de modeller du har kig på virke fint til dit brug, men jeg mener bare ikke at det er de bedste køb.
Af dad_
Hey. Tak for dit svar.

Nu er sagen at jeg ikke gider smide mange penge efter en skærm, da jeg egentlig ikke er nørd på området. Også derfor jeg køber brugt.

Hvor meget vil du vurdere skærmen jeg har fundet til? Den er brugt, omkring 6 mdr. Men fin stand.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken af de to har du fundet brugt?

Jeg vil skyde på at de er 4-500 kr. mindre værd efter 6 mdr.
Af TYBO
Det er lidt farligt at gå ud fra de priser der er på EDBpriser når man køber brugt da der kan være en skærm som er tilsvarende i et andet mærke som er en del billigere.

Du kan være heldig at finde 22" fra 1700kr og op efter fra nye.

I dette tilfælde vil jeg tro at ca. 1500kr vil være fair.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Eller: en ældre skærm vil typisk stige i pris når efterspørgslen falder. Derfor skal man være endnu mere påpasselig med at tro at online-prisen også er lig med skærmens reelle værdi.