Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kuro
Hej alle Samsung ks8005 ejere

Jeg har langt om længe erhvervet mig et 65" Samsung ks8005 tv. Billedkvaliten er særdeles rigtig god især efter kalibreringen, så dette vil jeg slet ikke kommentere på det her indlæg.

Det her indlæg retter sig dog mere mod byggekvaliteten og materialerne som fjernsynet er lavet ud. Mit første indtryk af fjernsynet var rimelig godt, men først efter, at jeg har hængt det op på væggen, lagde jeg mærke til nogle ufærdige og dårlige detaljer, som slet ikke burde være synlige på et premium produkt der skal forestille at være i top serien.

Bagpanelet er lavet af tyndt plastik som slet ikke er limet/hæftet ordenligt fast i hjørnerne. Når jeg står på siden af fjernsynet, kan jeg trykke ind på de steder, som buler. Dette får plastikken til at bevæge sig rigtig meget.

Det nederste sorte liste i venstre hjørne kan trykkes ind, fordi den ikke er hæftet ordenlig fast til bagpanelet.

Jeg kan altid benytte mig af returretten, men jeg orker ikke at bruge tid på at returnere et fjernsyn, som jeg er ret glad for, samt risikere, at jeg får et der har flere af de samme skavanker.

Har nogle af jer andre ejere af ks8005 konstateret de samme ting på jeres tv?
Af pete01
Der var en ihærdig sælger i Power der nævnte at der var et problem med det. Men da han iøvrigt svinede ks8005 og lovpriste LG ukritisk tog jeg det ikke for gode varer. Men synes dog sidenhen at have læst om det andetsteds på nettet.

Ser du fodbold og fra hvilkem kilde? Er der judder, dvs ingen flydende bevægelse ved hurtig action?
Af andmm
Jeg tror sælgerne i Power for større bonus på LG. En sælger påstod overfor mig at LG IPS panel havde bedre sortnivea end VA hos Samsung. Han pegede så op på en samsung skærm som så helt forkert ud. Tror den var defekt.
Af Turbo
Kuro skrev:Hej alle Samsung ks8005 ejere

Bagpanelet er lavet af tyndt plastik som slet ikke er limet/hæftet ordenligt fast i hjørnerne. Når jeg står på siden af fjernsynet, kan jeg trykke ind på de steder, som buler. Dette får plastikken til at bevæge sig rigtig meget.

Det nederste sorte liste i venstre hjørne kan trykkes ind, fordi den ikke er hæftet ordenlig fast til bagpanelet.

Jeg kan altid benytte mig af returretten, men jeg orker ikke at bruge tid på at returnere et fjernsyn, som jeg er ret glad for, samt risikere, at jeg får et der har flere af de samme skavanker.

Har nogle af jer andre ejere af ks8005 konstateret de samme ting på jeres tv?
Jeg har ikke noget 8005. Jeg har set flere der har skrevet om problemet på 7005 - jeg tror du er den første her på siden der skriver om problemet på 8005.
Der er problemer med ALLE Samsungs 2016 modelserier, det ses tydeligt når man læser lidt rundt omkring på nettet. Der har også været problemer med foden til KS8005 som ikke kunne monteres rigtigt og mange havde også DSE. Generelt er byggekvaliteten hos Samsung forfærdelig på deres 2016 modeller, har selv skulle igenne 3 skærme før jeg fik en fejlfri. Håber virkelig Samsung opper sig på deres kvalitetskontrol fremover, for ellers bliver det sgu deres undergang!
Af PeterD
Pedersen.86 skrev:Der er problemer med ALLE Samsungs 2016 modelserier, det ses tydeligt når man læser lidt rundt omkring på nettet. Der har også været problemer med foden til KS8005 som ikke kunne monteres rigtigt og mange havde også DSE. Generelt er byggekvaliteten hos Samsung forfærdelig på deres 2016 modeller, har selv skulle igenne 3 skærme før jeg fik en fejlfri. Håber virkelig Samsung opper sig på deres kvalitetskontrol fremover, for ellers bliver det sgu deres undergang!
Det er fint nok..

Så er der en spiller mindre på markedet, indtil kineserne kommer... ;)
Af Kalman
Jeg returnerede min Ks8005 55" efter en uge.

Billedet var fantastik på YouTube 4K videoer, almindelig Tv billeder svingede meget, og fodbold var ikke specialt godt, det som var afgørende var de små mikro stutter, når man første bemærker dem kan man ikke lad være med at blive konstant irriteret over det.

Jeg forstår ikke hvordan de modeller med mikro stutter kan få et top anbefaling, det er trods at en en rimelige store fejl.
Micro-stutter er i høj grad noget der skal evalueres subjektivt. Jeg ser det personligt, men i anmeldelsen må jeg også tage lidt hensyn til, at ikke alle har samme kritiske øjne. Det kan være lidt hårdt, at slå ned på én detalje - som halvdelen af brugerne aldrig opdager - og så dumpe et TV på dét. Vi har også tidligere kritiseret eks. Android TV for ikke at understøtte korrekt 24 fps afspilning, men det vil også være hårdt at dømme et TV ud fra eks. én app.
Af Lape
Jeg ved med sikkerhed at Elgiganten har større avance på de fleste LG TV og altid vil pege folk i retning af LG's IPS løsninger (OLED tjener de vist ikke så meget på). Kender 2 der arbejder der, fra forskellige afdelinger og de siger begge det samme.

Når det så er sagt, så har Samsung problemer med bagbeklædningen på mange af modellerne i år. Det er limen der slipper med tiden. Jeg troede egentligt de havde rettet det nu. Kan du se hvornår skærmen er produceret?