Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg står og skal købe nyt tv. Jeg vil gerne op i 65" og jeg vil gerne have 4k. Jeg har omkring 8-13k at bruge, og jeg har fundet frem til disse 3. Et fra henholdsvis LG, Samsung og Phillips.

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... 1205000000 - Phillips med 3-sidet Ambilight (12.500 kr.)

http://www.webhallen.com/dk-da/lyd_og_b ... ternal:ref - Samsung 4K (11.000 kr.)

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-255928/ - LG Direct LED 4K (Tilbud: 9.888 kr.)

Jeg synes at Ambilight featuren på Phillips ser vildt fed ud, og hælder mest til den lige pt. Men har læst en test af netop den serie det er fra, herinde, og der scorer det meget lavt i billedekvaliteten. Jeg er altså derfor meget i tvivl om hvilket af de 3 der er bedst, og hvorhenne jeg får mest for pengene. Desuden kunne det være rart at høre fra nogle der ved noget mere om Ambilight, og hvor fedt det er osv. osv.
Kode: Vælg alt
[code]
[/code]
lennon skrev:Flerfarvet Ambilight er IKKE foreneligt med jagten på korrekt billedgengivelse.
Jeg ville nok gå efter Samsungs 7000 serie, hvis den kan findes inden for prisloftet . . ?
Hvad mener du helt præcist? :-) at hvis et tv har ambilight så kan man ikke få et godt billede eller? Altså jeg kan jo altid slå ambilight fra på tv'et :-) mener du at tv'et af de 3, med ambilight ikke har godt billede?
Spring Philips over.

Fyld med fejl i software. Brug lidt tid på at læse om dem. Sjældent god omtale.
Ambilight er bare generende lysshow.

Samsung er nok den med bedst billede af de 3 muligheder.
hans123 skrev:Spring Philips over.

Hmm det er vel en smagssag om Ambilight er generende eller ej :-)
Men sådan hvis man kigger råt på billedkvaliteten på de 2, hvor stor er forskellen så på Phillips tv'et og Samsung tv'et, og sådan set også LG tv'et?
Og softwaren betyder ikke det store for mig. I hvert fald ikke hvis det udelukkende betyder android tv delen kun. Har nemlig tænkt mig at købe en Nvidia Shield TV. Det skal udelukkende bruges til at se film/serier fra Netflix og plex. Også twitch streaming.
Samsung og LG er bl.a. også et tradeoff mellem sortgengivelse og betragtningsvinkel.

Samsung er bedre til at vise sort end LG. Tilgengæld er betragtningsvinklen bredere på LG. Så hvis du sidder 90 grader ift TV'et, vil Samsung nok være at foretrække. Hvis du også sidder 45 grader ift TV'et kan du overveje LG.
Faxii skrev:

Men sådan hvis man kigger råt på billedkvaliteten på de 2, hvor stor er forskellen så på Phillips tv'et og Samsung tv'et, og sådan set også LG tv'et?
Og softwaren betyder ikke det store for mig. I hvert fald ikke hvis det udelukkende betyder android tv delen kun. Har nemlig tænkt mig at købe en Nvidia Shield TV. Det skal udelukkende bruges til at se film/serier fra Netflix og plex. Også twitch streaming.
Ambilight fast lysende med rigtig farvetemperatur er fremmende for god/korrekt billedoplevelse - hvorimod ambilight med skiftende farver er destruktiv i forhold til korrekt billedoplevelse. Og det er ikke en smagssag ,men en kendsgerning .
Husker "billedguruen" OttoJ engang svarede på hvad den nyeste version af Ambilight hed : " Storskrald" !
lennon skrev:
Faxii skrev:

Ambilight fast lysende med rigtig farvetemperatur er fremmende for god/korrekt billedoplevelse - hvorimod ambilight med skiftende farver er destruktiv i forhold til korrekt billedoplevelse. Og det er ikke en smagssag ,men en kendsgerning .
Husker "billedguruen" OttoJ engang svarede på hvad den nyeste version af Ambilight hed : " Storskrald" !
Hmm okay. Men så kan jeg vel bare køre ambilight med fast lys i stedet for skiftende? :-) eller fungerer det ikke sådan?
Har haft et philips 7600.
Ambilight var sku ok fedt....
Ungerne synes det var mega fedt :-)
Og jeg brugte det som statisk lys bag tv'et.
Det er godt til at skjule tv'ets mangler mht clouding, sort etc
Mit 7600 største mangler var klart softwaren... Og farver var aldrig rigtig godt..
Trådstarter:
Det er lidt svært at hjælpe dig. Du har selv læst testen her på flatpanels, hvor det bliver kaldt den værste skærm som flatpanels har testet fra Philips i en del år. Samtidigt vil du have mest for pengene.
Du må gøre op med dig selv, hvor meget du vil gå på kompromis med billedkvaliteten ift. at få ambilight.
Hvis alene billedkvalitet er parametret ift. value for money, ville jeg aldrig nogensinde røre et TV fra Philips, som det ser ud lige nu.
Mfede skrev:Trådstarter:
Det er lidt svært at hjælpe dig. Du har selv læst testen her på flatpanels, hvor det bliver kaldt den værste skærm som flatpanels har testet fra Philips i en del år. Samtidigt vil du have mest for pengene.
Du må gøre op med dig selv, hvor meget du vil gå på kompromis med billedkvaliteten ift. at få ambilight.
Hvis alene billedkvalitet er parametret ift. value for money, ville jeg aldrig nogensinde røre et TV fra Philips, som det ser ud lige nu.
Husker ikke at de decideret kaldte det for det, men ja, det fik en del kritik.
Vil ikke nødvendigvis have mest for pengene? Spurgte bare om hvor man fik det, således at jeg kunne have det faktum med i mine overvejelser.
Og ja det ser ud som om at det er det kompromis jeg må have overvejet. Og ja okay, men vidste godt at Phillips billedkvalitet ville være ringere end samsung og LG, men ville gerne høre lidt om HVOR slemt det egentlig er. Men ja, må overveje hvor meget jeg vil have ambilight, fremfor bedre billedkvalitet.
"Philips har proklameret, at de vil generobre tronen og igen være nummer 1 i Europa, men det sker under ingen omstændigheder med en skærm som 7101. Det er med vemodighed, at vi må konkludere, at 7101 er den værste skærm, som vi har testet fra Philips i en del år."
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... MwgsVZL.99

Testen er ret klar omkring hvor dårlig skærmen er.
Hvis jeg var dig, ville jeg holde øje med Samsung KS7005 og se om den ikke kommer ned i et tåleligt prisleje for dig. Flatpanels har testet KS8005 og der er ikke den store forskel på den og KS7005. Så kan du danne dig et indtryk over forskellen.
Evt. Kan du kigge på Sony X85C. Hvis du er heldig kan du få den til 11-12k. Den er også anmeldt herinde
Mfede skrev:"Philips har proklameret, at de vil generobre tronen og igen være nummer 1 i Europa, men det sker under ingen omstændigheder med en skærm som 7101. Det er med vemodighed, at vi må konkludere, at 7101 er den værste skærm, som vi har testet fra Philips i en del år."
http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... MwgsVZL.99

Testen er ret klar omkring hvor dårlig skærmen er.
Hvis jeg var dig, ville jeg holde øje med Samsung KS7005 og se om den ikke kommer ned i et tåleligt prisleje for dig. Flatpanels har testet KS8005 og der er ikke den store forskel på den og KS7005. Så kan du danne dig et indtryk over forskellen.
Evt. Kan du kigge på Sony X85C. Hvis du er heldig kan du få den til 11-12k. Den er også anmeldt herinde
Ah ja det er rigtigt, kunne jeg sku ikke lige huske :-)
Men hvis man går steppet op har Phillips jo 7600 serien, som ovenikøbet kan vise HDR, modsat mange andre på markedet lige pt. Og FP roser den meget mht. billedkvalitet. Den koster dog også lige 6k mere.
Hmm ja okay. KS7005'eren koster 16k det billigste sted (ifølge pricerunner). Når jeg alligevel kommer op i det prisleje, så vil jeg nærmest hellere give 2k ekstra også få det, eftersigende, meget gode billede + fuld HDR OG ambilight fra Phillips' 7600 serie.
Yeah. Jeg var i hifiklubben forleden og der så jeg Sony og Samsung ved siden af hinanden, og synes forskellen på billedekvaliteten var minimal, så har ikke rigtigt præferencer ift. de 2 mærker.
Men hvad med LG? Hvordan er deres billedekvalitet ift. de andre mærker? For POWER har virkeligt nogle gode tilbud på deres skærme af og til, så har også kigget en del på en skærm fra dem.
KS7005 har været nede i 14k, og mon ikke den kommer derned igen snart. Måske endda lavere.

LG's skærme er med IPS-panel. Derfor vil de få samme høvl ang. billedkvalitet som den anmeldte Philips-skærm.