Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
Hej

Skal snart have skiftet mit 4 år gamkle philips 55"

Når jeg kigger på div. test o.s.v. så står der ikke meget om TV har 2 tunere så man kan se og optage samtidigt.

Eller om de kan vise DR TV, som mit philips kan.

Afspilning fra USB o.s.v.

Er jeg bare lidt gammeldags og er det ikke længere in ? :-)

Specielt de 2 tunere kunne jeg godt tænke mig.
Men dete r der vel ikke mange der har?
Jeg synes nu vi nævner det når disse ting er til stede, så hvilke tests tænker du på? Vi tester endda filkonpatibilitet via USB i alle tests.

Der er flere modeller med 2 tunere, men ikke så mange med mulighed for at se to kanaler i PIP.

DR TV findes ikke som en reel app i ret mange TV. Tænker du på HbbTV i stedet?
Af koden
Ok tak.. jeg må kigge bedre efter så :-)

På mit phillips er der på fj.betj. en knap der giver mig derekte adgang til DR TV hvor man kan vælge mellem alle deres viste udseendelser.

Jge skal ikke se 2 kanaler samtidigt. Blot optage en mens jeg ser en anden :-)
Hvis det er en rød knap på remoten, så er det blot HbbTV du tænder for. Det kan alle de TV vi har testet de sidste par år og det er ikke noget vi gør et nummer ud af at beskrive.

Hvis du er ude efter dual-tuner, så du kan optage imens der ses en anden kanal, så er der ligeledes en del af vælge i mellem, men du må nok komme med lidt flere informationer omkring ønsker til ny skærm før jeg vil bruge tid på at komme med forslag.
Af Turbo
Hvis han har YS og vil have en boks stående var det en mulighed - der er intet skrevet om udbyder ;-)

Koden,
Som Torben skriver, er der ikke ret meget info om krav andet end 2 tuner.

Mange skriver de er rigtig glade for deres KS8005 (2016) og det har 2 tuner, måske det er en mulighed. Hvis du pludselig skulle få øje på HDR, kan det også det.
55JU7005 (mener 2015) er ikke på lager iflg. pricerunner og HDR (hvis den kan og har fået en firmware update til det) er noget dårligere end på KS8005.