Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gotlieb
Mit UE65KS8005 synes jeg har en tendens til at lave brede lodrette striber ved fodbold/sport udseendelser, når feks.: Bolden bliver sparket et langt stykke fremad og kameraet hurtigt bliver kørt henover banen. Er kameraet stille er der ikke noget. Det er tydeligst når man sidder skævt på tv’et, men jeg synes også jeg kan fornemme det midtfor.

Er det pga. dårligt antenne signal? Jeg har fællesantenne/Yousee. Jeg har ikke bemærket det i film, serier osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hedder "vertical banding" og er en skavank ved adskillige TV. Det ses typisk på ensfarvede baggrunde, hvorfor en grøn plæne er ret effektiv til at afsløre det. Det vil netop være mere synligt fra siderne, da betragtningsvinkler forværrer skærmens evne til at lukke af for lyset, så kontrasten daler og inhomogeniteterne i belysningen bliver mere synlige.

Du kan ikke gøre noget selv for at afhjælpe problemet desværre.
Af mbm
Mit 65KS8005 er heldigvis helt fri for dette.
Havde et LG UH850 som var ramt af dette er meget voldsom grad.

Hvis du kan nå at returnere det... så gør det..
Af Jolsen
Gotlieb skrev:Mit UE65KS8005 synes jeg har en tendens til at lave brede lodrette striber ved fodbold/sport udseendelser, når feks.: Bolden bliver sparket et langt stykke fremad og kameraet hurtigt bliver kørt henover banen. Er kameraet stille er der ikke noget. Det er tydeligst når man sidder skævt på tv’et, men jeg synes også jeg kan fornemme det midtfor.

Er det pga. dårligt antenne signal? Jeg har fællesantenne/Yousee. Jeg har ikke bemærket det i film, serier osv.
Har heller ingen problemer med banding på mit 65" KS8005. Supergodt TV - specielt, når det bliver fodret med godt TV signal eller 4K UHD materiale :) :)
Af Gotlieb
Tak for svar, så blev jeg lidt klogere :)

Udover disse oplevelser under fodbold/sport, så er det rigtig fedt tv. Det trækker dog ned :)

Der kommer en tekniker fra Samsung hjem til mig der skal se på bagbeklædningen der har løsnet sig i den ene side og et løst Samsung logo. Jeg vil i den forbindelse lige høre hvad han siger til det.
Af Gotlieb
Det er fra den 28/8.

Jeg har fortalt teknikkeren om problemet og vil se på det, når han kommer ud på tirsdag. Så må jeg se hvad han siger til det.
Af mbm
uhhhha vil det sige de 14 dages returret som jeg formoder du har lige er gået?
Det er satme surt.
Hvis ikke så skynd dig at meld din returret af TVét,.. istedet for reklamation og tekniker-besøg... Det kommer der sikkert ikke noget godt ud af.
Af mylles
Min nye 65KS7005 gør det også lidt men er det ikke teknologien der er et problem og ikke det enkelte tv?
Af Gotlieb
Jeg har været i dialog med Power omkring bagbeklædningen og logo inden for de 14 dage. De anbefalede jeg tog kontakt direkte med Samsung. Her har jeg så også gjort opmærksom på de striber.

Det bliver spændende hvad han siger, men gælder min returret, når jeg har gjort opmærksom på problemer inden for de 14 dage?

Har man ikke også krav på de evt. kommer og henter tvet eller skal man selv stå for fragten?