Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Forskellige fordele/ulemper, men overordnet mener jeg, at LG B6 (vi har kun anmeldt E6, men alle siger, at de er nærmest identiske på billedkvalitet) har bedre billedkvalitet. Det største problem på DX900 er efter min mening glorierne om lysende objekter. Jeg har altid haft svært ved at abstrahere fra dem på LCD-skærme med local dimming og det er jo et problem, der ikke lige er til at løse uanset fabrikant.

Til 5.000 kroner under prisen på B6 synes jeg dog, at den bestemt er værd at overveje.
Jeg har også læst, at de mørke striber på 2,35:1 formatet varierer i lysstyrke efter hvilke scener der vises, så kan lyset gå over i de sorte striber, hvilket jo ikke sker på et OLED.

Jeg så de forskellige OLED skærme i El Giganten, de havde kun B6 i 55" og de 2 andre de har, den ene E6 i 65", jeg tror de kørte en UHD med HDR, kan kun sige sikken en oplevelse.

Jeg hælder mest til LG B6 i 65"
Ja, de går til tider også ud i de mørke bjælker afhængigt af billedindholdet. Nu har jeg sjældent undertekster på film, men hvis man har, så synes jeg at glorierne kan være ekstra distraherende. Det kommer selvfølgelig an på ens temperament og hvor meget sådan noget generer en.

Men ingen tvivl om at DX900 også har et rigtig fint HDR-billede.
Okay, hvad så når der er stille scener, så kan de heller ikke høres.?

Plasma tv kunne være meget slemme med blæser støj, håber ikke det lever videre ved denne model.

Og hvor slem er det med halo omkring lyse objekter som bliver nævnt.?

Hvad med vertikal banding, er det helt væk.?
Tilbyder Panasonic ikke mulighed for at teknikere kan køre ud til kunder i tilfælde af problemer med de store 65" skærme som 65DX900.?

Jeg har nu bestilt en 65DX900 skærm, grunden til valget er at jeg kender Panasonic for at lave deres produkter i en ordenlig og holdbar kvalitet, jeg tør ikke løbe an på et LG OLED endnu, jeg har haft deres topmodel i LED fra 2015, der røg panelet og skiftet flere gange, og designmæssigt minder den skærm jeg havde fra LG meget om LG's OLED modeller.

Jeg har før ejet Panasonic og det har været uden nogen problemer.
hans123 skrev:Jeg har et DX900

Ja blæserne høres helt henne ved tv, man fra min se afstand på 2.5-3m kan jeg ikke høre dem.
Jeg har modtaget mit tv, og fået det op på væggen, jeg sidder 3.8 m. fra tv'et og jeg kan sagtens høre blæserne når der er stille scener uden lyd, en susen.

Jeg kan ikke høre dem når der er lyd.
JanTheMan skrev:
hans123 skrev:Jeg har et DX900

Ja blæserne høres helt henne ved tv, man fra min se afstand på 2.5-3m kan jeg ikke høre dem.
Jeg har modtaget mit tv, og fået det op på væggen, jeg sidder 3.8 m. fra tv'et og jeg kan sagtens høre blæserne når der er stille scener uden lyd, en susen.

Jeg kan ikke høre dem når der er lyd.
Det lyder da mega øv på et TV i den prisklasse?
Jeg har selv fået mig et 55" DX600 som erstatning for min gode gamle TX-P42X10Y.

Det har noget LED Banding, som jeg ikke vidste var et fænomen da jeg købte det.

Til film er det rigtig godt, til alm. tv og fodbold, der savner jeg min plasma. Men det er selvfølgelig også den billigste udgave af DX serien jeg har købt, så sådan er det jo nok til den pris. ;)