Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Foxter
Hejsa! Jeg har haft nogle kæmpe problemer med banding og clouding på mit 65UH950 og har nu fået mulighed for at få det byttet. Jeg vil derfor høre jer om i ville vælge et Sony KD65XD9305 eller et Samsung UE65KS8005. Jeg ser meget sport, især fodbold og der bliver også spillet meget på det. Ps4 og xbox one. Da jeg så fodbold på mit UH950, var der massive lodrette streger henover billedet og skærmen virkede beskidt. Håber i har mulighed for at hjælpe mig med at finde den bedste løsning. :D
Af Mfede
De to skærme ligger meget tæt.
XD93 er vist en smule bedre til bevægelser, mens KS8005 har lavere inputlag, hvilket er godt til konsoller.
Har du læst anmeldelserne her på siden?
Af Foxter
Yeah, har læst begge anmeldelser :D og må nok indrømme at android tv, samt den dårlige RCU skræmmer mig en smule ved sonyen. Har selv prøvet Android tv en del på min arbejdsplads, og tror aldrig jeg helt bliver fan. hvor det nye Tizen passer langt bedre til mig, men det her micro stutter folk snakker om skræmmer mig fra Samsung. Så er sgu lidt i tvivl. :D
Af mbm
Hej Foxtor

Jeg havde selv et UH850 med samme problemer.. Helt ulideligt at se på... I min optik var skærmen "defekt" dette mente LG, og serviceværkstedet dog ikke.
Jeg fik afleveret lortet tilbage med en prisreduktion på 16%.. den måtte jeg så æde.

Hvordan er du nået frem til en bytter?

Har nu et 65KS8005.. fantastisk TV :)
Af Foxter
Det lyder sgu da også irriterende, ja det er helt vildt så tydeligt det er. Bortset fra det har jeg ellers været glad for tv'et !:(
Tror måske bare jeg var heldig, jeg havde en video med, som jeg viste og de kunne godt se at det ikke var optimalt. Så fik jeg lov at få den byttet. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Foxter skrev:Dårlig fjernbetjening :D syntes jeg den får rigtig meget kritik for.
Du kan jo købe en model fra eks. Logitech i stedet. Deres Harmony Companion er god.

Sony laver faktisk en anden version af deres remote, som følger med til ZD9, hvor bagsiden er i metal, men de har meldt ud, at den ikke kan købes separat !:(
Af Foxter
Det kunne man selvfølgelig gøre! :D Men efter at have læst flere anmeldelser online, virker det som om, at der er færre problemer med Samsungen, ved ikke om det er noget i kan nikke genkendende til? :D
Af mbm
Foxter skrev:Det lyder sgu da også irriterende, ja det er helt vildt så tydeligt det er. Bortset fra det har jeg ellers været glad for tv'et !:(
Tror måske bare jeg var heldig, jeg havde en video med, som jeg viste og de kunne godt se at det ikke var optimalt. Så fik jeg lov at få den byttet. :D
Så var din normale returneringstid udløbet?
Hvilket butik har du handlet i?
Jeg handlede i power og havde også optaget video... De ville dog have det på værksted.. Mine 14 dage var desværre gået.
Af Foxter
Ja, det var det. Handlede mit i Elgiganten :O reglerne er selvfølgelig også til, at det har ret til at sende det på værksted. Men syntes det er ærgerligt, når det er så voldsomt at se på, på så nyt og dyrt et tv, at de ikke bare ville tage dit retur. :S men tror bare jeg var heldig.
Af mbm
ja her var Power slet ikke til at snakke med :(
Og lur mig om Mit TV ikke nu er solgt til en anden kunde... Så de har tjent godt på det TV som var "defekt"