Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nk666
Jeg skal bruge et tv til min snart 7 årg datter. Det skal være på 32" og et smart tv da hun ofte ser netflix. så jeg vil næmest sige at det er vigtigere at smart delen viker godt (flydende) frem for billede kvalitet for det tror jeg alligevel ikke rigtigt hun tænker over.

Pt har vi et Samsung tv i soveværelset hvor hun bruger netflix på, på dette tv kan man hverken vælge profil eller noget som helst, man kan kun se netflix forslag som er en blanding af alt hvad vi alle ser eller søge på titler. Håber man kan få noget som er smartere, måske mere ligner det vi har på vores ipad.

Det skal være fra enten elgiganten eller bilka. jeg vil helst ikke ofre meget mere end 2000,- keg har været oppe og kigge men sælgerne ved absolut intet, og jeg kunne ikke lige komme til at prøve smart delen på dem. Håber nogen har et forslag :)
Af Silentbob
Personligt ville jeg droppe at fokusere på smart-delen og blot købe et udmærket billede til prisen. Jeg ville i stedet tilslutte en Chromecast. Smart-delen vil højest sandsynligt være forældet om et par år alligevel og jeg forventer hun skal bruge TVet længere end det. Det er billigere at udskifte en Chromecast end et TV.

Det er i hvert fald den plan jeg har for mine sønner når de engang bliver gamle nok til egen TV.
Af Turbo
Silentbob, jeg kan godt se idéen i det du siger, men mit Samsung i soveværelset er 4-5 år gammelt og der virker smart delen stadig fint inkl. Netflix app'en. Så den med smart delen er forældet efter få år holder ikke ;-)
Af Silentbob
Nu er smart TV jo ikke udelukkende Netflix. Der er en del andre tjenester der også er relevante og det er jævnligt man ser overskrifter på denne side og Recordere.dk om apps på smart TV der stopper med at virke efter et par år eller endda mindre i nogle tilfælde. Når det sker, betyder det i min optik at det er forældet.

Så blot fordi at Netflix virker efter flere år, vil jeg ikke kategorisere det som fuldt fungerende.
Af Turbo
Hvad er det for nogle apps du mangler?

Alle dem folk taler om her og på Recorder har jeg på mit 4-5 år gamle Samsung. Jeg har så galt HBO som mange klager over de ikke har mere.

Det eneste det ikke kan mere, er at køre DR-TV i web-browseren da det kræver flash 10.1 eller højere og det har det ikke, det har flash 8 eller 9. Der er forøvrit ikke ret mange TV der kan køre DR-TV i web-browseren. F.eks. LG understøtter slet ikke flash i web-browseren.

Nu talte trådstarteren om at hans Datter så Netflix - derfor nævnte jeg Netflix app'en stadig virker fint.
Af nk666
Jeg har tænkt chromecast tanken, da vi allerede bruger det i stuen. Men jeg kan bedre lide tanken om at tvet kan håndtere det hele alene frem for at være afhængig af en tablet ved siden af. Skulle det med tiden blive et problem så kan der altid en chromecast til det.
:)