Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens

Jeg er idag kommet ud i et besynderligt problem. Efter at have opdateret software til version 3.885 på mit Panasonic 55VT60 er alle DVB-C kanaler forsvundet. Alle gemte kanaler var sorte.
Forsøgte naturligvis først en ny kanalsøgning. Det tog omtrent 3 sekunder for TV'et at konstatere der ingen kanaler kunne findes.
Har været i kontakt med Yousee som melder al drift ok på addressen og Panasonic support som ledte mig igennem diverse forslag uden succes.

Han nåede frem til konklusionen at det sandsynligvis er tuneren der er røget. Dette finder jeg også mest sandsynligt men finder det ejendommeligt det netop sker i forbindelse med en software opdatering?
Andre som har oplevet lignende problemer?
Jeg sætter stor pris på alle input og forslag.
Må hellere skrive lidt nærmere hvad jeg har forsøgt.

Panasonic fik mig først til at køre en at køre en autosøgning på 450 MHz (hurtig søgning). Da det ikke gav pote fik han mig til at gendanne fabriksindstillingerne (væk med kalibreringen...) og søge igen på samme frekvens - uden held.

Efterfølgende forsøgte jeg selv at tage strømmen i et halvt minuts tid, hvilket heller ikke ændrede noget.

Yousee ville gerne køre en manuel søgning på samme frekvens. Den stod og søgte i 5 minutter uden der skete noget. Hvad der bekymrede mig her var, at signalstyrke og signalkvalitet begge stod på 0% i denne periode.

Kan selvfølgelig også være antenne kablet pludseligt er blevet defekt i nøjgagtig samme øjeblik softwaren blev opdateret, men finder dette meget lidt sandsynligt.
Jeg har kørt både den hurtige og den fulde automatiske søgning plus den manuelle ja. Virker som sagt underligt med de 0% i signalstyrke og kvalitet.
Sidste forsøg inden TV'et ryger afsted bliver at låne et lille TV i morgen for at sikre det ikke er signalet den er gal med (på trods af Yousee's forsikringer om det modsatte...)
Tænkte jeg ville følge op på denne. Det viser sig, at problemerne skyldes min Andelsforenings skift at kabel TV udbyder. Dette skete ellers for mere end et år siden, så pudsigt problemerne først dukker op nu.
Derudover totalt forvirrende at signalet netop forsvinder i samme sekund man kører en software opdatering på TV'et!
Men lader altså til disse to hændelser intet har med hinanden at gøre, og blot et uheldigt sammentræf.
Jeg skulle få signalet tilbage på onsdag.