Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er ny herinde, og dette er mit første indlæg/spørgsmål :)

Vi er i den heldige situation, at vi skal have nyt tv

Budgettet er Max 15000 kroner

Jeg vil herefter spørge, hvor stort et tv i ville vælge, når sidde afstanden er 2,5 - 3 meter

Og hvilke tv vil i vælge, vi har i dag et ældre 42 lcd panasonic

Vi har canal digital som udbyder og skal ikke bruge tv tuneren i tv'et

Mange tak herfra

Brian
Hej,

Velkommen til FP :)

Næste gang kunne du lige prøve søge-funktionen, den kan give et super indblik og hjælpe dig på vej til et svar som allerede er blevet givet her på forum. Hvad angår TV afstand så er der mange meninger og holdninger samt hvad der er forkert og hvad der er korrekt. Mit bedste råd er, du bestemmer selv. Jeg har mødt folk som gerne vil sidde meget tæt på og have en kæmpe skærm, hvor andre føler at de skal kigge rundt i alle 4 hjørne på fjernsynet for at få alt med, hvis de sidder med for stort et tv. Her er dog en lille guide udarbejdet af FP.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
VI har netop lanceret en ny applet, hvor du kan teste størrelser af TV af i forskellige stue-miljøer. Vores tidligere applet er ikke lavet om så den tager højde for 4K. Da den applet, der linkes til før, er lavet i Flash, så agter jeg ikke at opdatere den, da tablet og smartphones alligevel ikke kan vise den.

Her er den nye: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1471928705
Der er absolut ingen grund til, at bruge nogen form for programmer til at udregne nogen afstand, af den simple grund, at et tv IKKE kan blive for stort i en stue, hvis du ser på billedkvaliteten alene.
Jeg kender ikke nogle, der sidder under 2m. fra deres tv, og fra denne afstand er alt godkendt.
Det der ofte afgør størrelsen er æstetiske grunde, hvor kvinden i huset, ofte har bukserne på... :)
Den applet Torben henviser til, giver dog en ret god fornemmelse af, hvordan skærmen vil tage sig ud, hjemme i stuen...
PeterD skrev:Det er desværre lidt svært at få et 65" til 15.000 kr i mærket Panasonic, mærket som trådstarter har nu..
Der er et DX780 til salg for 17000. Så trådstarter kan måske spare 2000 op og få dette lækre TV