Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasRasmussen
Hej
Har prøvet at finde ud af, hvad de store forskelle er på LG65B6V og LG65E6V. Jeg er mest interesseret i kvaliteten af billedet, da designet på begge skærme er helt fine til mig. Lyden fra TV'et er heller ikke noget jeg koncentrere mig så meget om, da det alligevel bliver sendt til min receiver.

Den eneste forskel jeg har kunne finde så, er at E-modellen har "Picture-On-Glass". Giver dette noget ekstra kvalitet af billedet man ser på, eller er det mest design?
Er der andre forskelle? Der er jo omkring 10k forskel på de 2 modeller.

Mvh
Thomas
Af Lape
Det er bare design, lyd og 3D som jeg forstår det.

Derfor er B6V meget interessant for mig, da jeg ikke har noget at bruge de tre ting til.
Af hammeraman
Som andre også har nævnt så er de store forskelle 3D, soundbar og "picture on glass" designet.
En mindre forskel er at B6 kører med en anden firmware end de andre modeller, den har også et lidt højere input lag (ca. 52ms vs 34ms)
Input lag'en kan muligvis rettes via en update, hvis den ikke allerede er blevet det? Målingerne er fra da skærmene lige var udkommet.

Jeg har selv købt mig en 65B6v, som jeg fik for 27k i elgiganten.
Da 3D og soundbar betyder lig nul for mig, var de 23k sparet i forhold til et E6 ren logik.
Billedet er alfa omegatron for mig, så jeg lavede en masse research for at se om der var forkelle imellem modellerne.
Ifølge alverdens anmeldere, forum spekulanter og LG selv, så er billedkvaliteten ens på alle modellerne.
Jeg er ret glad for det minimalistiske design af B6'eren, og byggekvaliteten er rigtig god. Man får dog lige et lille shok når man første gang åbner kassen og ser hvor tyndt det er :x
Et vigtigt punkt for mig var også hvordan den ville klare bevægelse, og jeg må sige at det er det bedste jeg har set.
Der er sket noget lidt utroligt efter jeg har fået mit B6, jeg har altid haft et par kvaler med de nye tv jeg har fået hjem (jeg skifter tv oftere end de fleste)
Men der er intet jeg kan sætte en finger på ved denne skærm.
Af Bond
Jeg er nu ikke enig at der ikke er forskel på billedet mellem en B og E model, Jeg set dem side om side, og det ser altså ud som der er mere lys i E modellen når der køres HDR og Dolby Vision video.
Nogle steder har jeg læst at de faktisk har målt næsten 770 nits netop på E modellen, om det så er fordi at panelerne bliver håndplukket til G og E modellerne som nogen er inden på, ved jeg ikke. Men på de udenlandske fora bliver dette i hvert fald omtalt.

65 E6V kan handles ned til midt i 30'erne, nu måske endnu mere, da den er sat ned til 42k

Men er helt enig med dig, at der ikke er noget udsætte på det tv, der findes ikke et bedre billede på noget andet tv pt. basta.

jo jo jo, eneste anke, tv'et buer ganske svagt "bend eller curved om du du/i vil" Men kun når tv'et er koldt, når det har været tændt en times tid så er det snor lige, lidt mærkeligt. Iflg. LG så er det helt normalt. Andre mærker buer også b.la. Sony XD93
Af ThomasRasmussen
Takker meget for svaret. Som flere af jer skriver, så har 3D og Soundbar heller ikke den store betydning for mig, det er rent billedkvalitet jeg går efter, og hvis der kan spares omkring 10k gør jeg gerne dette. :-)
Af LarsR
Nogen der har et godt tip til hvor man bør handle enten E6V eller B6V. Bond skriver at E6V kan handles ned til en pris midt i 30'erne. Hvem er det der gør det?