Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TrudRavn
1½ år efter jeg har købt et Samsung 48" H6275 er der nu to pixelsfejl (2 grupper af 2 felter som er helt sorte).

Jeg har dd. snakket 2 gange med Elgiganten hvor den er købt med en 4 årig tryghedsaftale og 2 gange med Samsung.

Første gang jeg snakker med Samsung nulstiller de først billedet - uden held og sætter gang i at nulstille TV'et til fabriksindstillinger. Jeg skulle da vente ½ time før jeg måtte starte TV igen, jeg ventede 45 min og heller ikke denne nulstilling virkede. Han nævnte i samtalen at der skulle en tekniker ud hvis nulstillingen ikke virkede.

Anden gang jeg ringer til dem og forklarer hvad der er gjort (ovenstående) og manden siger at jeg skl snakke med ElGiganten omkring det.

Jeg ringer til ElGiganten og den søde oige i røret siger at hun vil få butikschefen til at ringe til mig. Nu er butikschefen gået hjem for denne dag, så en af de andre i butikken ringer til mig.

Han forklarer bl.a.

1) Hvis Samsung support ikke kan hjælpe, så kan de heller ikke.
2) Pixelfejl er noget man ikke kan garantere sig imod.
3) TV kan købes for billigt - når man kigge på 2 stk. TV i samme str. så kan det ikke altid svare sig at købe den billigste.
4) Den ekstra tryghedsaftale gælder kun til hvis man er klodset med sine ting.
5) Når det er en Pixelfejl , så er det et totalskadet TV - men du kan ikke få byttet TV'et med mindre at der er mange /store pixelfejl.

Nu har jeg altid passet på mine ting, og jeg forventer at den 2 årige reklamationsret og den ekstra 4 årige tryghedsaftale har helgarderet mig - men åbenbart ikke for pixelsfejl...

Jeg forklarede ham også at vi har undersøgt markedet mht. det bedste TV i den str. og til den pris - så vi er gået efter præcist det TV, da det skulle være det bedste.

Jeg er godt og grundig gal (og det skal der meget til), da jeg mener at de har taget r... på mig.

Jeg får et opkald fra chefen af butikken imorgen, netop da jeg har fået 2 forskellige tilbagemeldinger fra Samsung Support, og han lige skal ind og kigge nærmere på de samtaler.

Jeg er spændt på hvad det ender ud i, men i bund og grund kan jeg næsten konkludere at selvom man passer godt på sine ting, så kan de gå i stykker meget hurtigt og uden for reklamationsrettens rammer. Dem som er klodset og (ligesom mig har tegnet en tryghedsaftale) er faktisk bedre stillet - da de selvfølgelig får et nyt TV hvis de f.eks. får skubbet til TV under rengøring... !:(

Det lyder urimeligt i mine ører...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pixelfejl forekommer ikke pga. dårlig håndtering af varen. Det er de helt små transistorer i selve panelet, som kan gå hen og dø og dem kan du ikke påvirke sådan umiddelbart. Pixelfejl er som regel noget der tillades en hvis mængde af før skærmen erklæres defekt og hvis der gives 0-fejls politik, så er det typisk ikke på sorte pixelfejl, men på hvide (dvs. lysende) pixels. Det er naturligvis ærgerligt, at du har fået disse fejl, men branchen har været snu nok til ikke at ville garantere at alle pixels fungerer.
Af PeterD
TrudRavn skrev: Jeg forklarede ham også at vi har undersøgt markedet mht. det bedste TV i den str. og til den pris - så vi er gået efter præcist det TV, da det skulle være det bedste.
Det er altså ikke kun Samsung der laver gode tv i den størrelse..

Overvej lige hvorfor Elgiganten er så glade for at promovere bl.a. Samsung..og sælge en tryghedsaftale..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan hjælper dit indlæg trådstarter? Derudover er det ikke Samsungs modeller de promoverer i El-Giganten, så indlægget hører slet ikke hjemme her.
Af LunD^
Så må du jo være klodset under støvsugningen (evt. lad de helt små børn om det) og komme til at skubbe fjernsynet på gulvet.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
Har du prøvet at tage direkte kontakt med forsikringsselskabet for at høre om de vil dække det, eller hvad de kræver for at kunne dække det, eks. om sælger, producent skal anerkender visse fejl.?

Jeg ved at der er flere producenter som ikke anerkender pixelfejl som grund til en ombytning af tv'et, og jeg ved også at Samsung ikke anerkender en række ting ved LED teknologien, eks. meget vertikal banding og lignende, de mener det er noget der følger med den teknologi.

Spurgt ind til hvordan HIFI klubben håndtere pixelfejl og meget banding på Sony tv, de byttede ikke panel, tv ved pixelfejl med mindre de sad i meget store grupper, så skulle den ind på servicecenter, også ved meget banding som eks. deres XD93. hvor de så skifter panelet.

Prøv at kontakte sælger igen, om i ikke kan løse det med en evt. ombytning hvis du er interesseret i det, lykke det ikke at finde en løsning, vil jeg råde dig til at kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og høre hvordan de tolker sagen, så kan de fortælle om de kan køre en sag, du skal først igennem Center for klageløsning hvor der frivilligt forsøges at findes en løsning, hvis dette ikke lykkes går den videre til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, men desværre er det en meget langtrukket løsning, der kan godt gå over ½ år før der falder en afgørelse.