Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel07
Turbo skrev:Jeg er gået fra en 42" plasma til en 55" oled - sidde afstand er ca. 3 m. Den første dag synes jeg TV'et var lidt stort, men det var kun den første dag, nu synes jeg slet ikke mere det er stort. Du vil vænne dig meget hurtigt til det og så vil du slet ikke have mindre :)
Jeg er ligeledes gået fra en 42" plasma til en 55" oled - siddeafstand ca 2-2,5 m - og har gjort samme erfaring.
Af PeterD
LunD^ skrev:
Ville også gerne have Panasonic igen, og i min prisklasse er det umiddelbart DS500E eller den billigste DX serie jeg har råd til.
Tag en snak med et par Panaforhandlere og se hvad de kan byde på..
Af LunD^
En lille opfølger.
Jeg endte med at hoppe på Power's tilbud på 55" DX600 til 5555,-

Er rimelig tilfreds med TV'et. Synes stadig det er rimelig stort, en 49" kunne måske have gjort det.

Jeg er ikke imponeret mht. fodbold og andet med ensartet baggrund da den lider noget af "LED Banding" som jeg ikke havde hørt om før med mit Plasma, men det opdagede jeg med det samme jeg så fodbold på det. Forhåbentlig vænner jeg mig til det, da jeg kan forstå alle LED skærme lider af det i større eller mindre grad. Her var mit gamle Plasma altså bedre.

Men til film er det rigtig lækkert og med rigtig godt billede.
Alm. TV virker lidt oversized :)
Af LunD^
Jeg har brugt netop disse indstillinger fra AVforums.

Kan dog ikke finde noget fra FP ? (Flatpanels?)

Men det ændrer heller ikke det store IMO, og hjælper ikke noget særligt på det største problem, nemlig det her "Dirty Screen Effect" eller "LED Banding".

Netflix 4k og Youtube 4k ser rigtig godt ud, men til fodbold der savner jeg min Plasma.