Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elonim
Jeg købte dette tv for få dage siden da mit 11 år gamle samsung ikke kan så meget mere, og så havde elgiganten det til halv pris 3500. Og det var lidt tiltalende.

Men jeg kan ikke få tvet til at vise en gul farve billedet er skarpt og tydeligt og alle andre farver står godt men den gule er sådan lidt grøn i det ligesom de gule står Trek uniformer hvis nogen kender dem. Har søgt på det andre steder på nettet men ikke fundet noget på det her tv.

Har pillet ved hvidbalancen og rød grøn balancen og næsten fået den gule til at passe men på bekostning af ikke længere at ha en hvid men nærmere en lyserød orange hvid.

Har enda været tilbage i elgiganten med det og fået det byttet til et andet men det har samme problem.

LG var ikke til nogen hjælp da jeg snakkede med dem om det.

Så vil lige høre om andre har samme problem eller om jeg bare skal få mine penge tilbage og købe et andet tv.
Brugeravatar
Af hans123
Du skal nok have en med noget kaliberings udstyr på besøg.
Er sikker på at der kan rammes noget bedre og mere korrekt billede end det du rammer.
Ulempen er at det koster mere end 30 % af din købspris.
Af Pedersen.86
Tror også det kan hænge sammen med at det er en WRGB skærm, fatter ikke LG vil være bekendt at sende denne type skærme på markedet, for det første er de ikke 4K, for det andet så er farvepræcisionen helt forfærdelig!
Af elonim
Jeg er også kommet til konklusionen at jeg kører ud og får pengene retur senere i dag så må jeg se hvor længe det gamle kan holde.