Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik.T
Mener du at de indstillinger fra Hifiklubben er helt ved siden af, eller kan de bruges. En kollega købte samtidig et LG 65" i elgiganten., og han fik et stykke papir med hjem med kalibrerings indstillinger med hjem. Ved godt de måske ikke passer 100% ind i alle stuer, men de er vel ikke helt ved siden af :s
Jeg undre mig lidt i disse "kalibrerings" traade som der kommer flere af rund omkring. der naevnes ofte at man ikke skal kopiere indstillingerne fra hvid balancen og CMS (hvis dette er tilgaengeligt i menuerne. det efterlader rundtregnet Contrast, brightness, sharpness picture profile og diverse "billede forbedringer"

det der undre mig er at alle disse forhaaldsvist nemt kan indstilles korekt uden maaleinsrument via gratis dvd'er fra bla avsforum.

saa er vi uden om gaetvaerk (som det er) naar vi kopiere indstillinger, for selvom du kan kopiere dem fra tv til tv, saa er det langt fra sikkert det er korekt (dette includere ogsaa grund indstillingerne).

hvad er grunden til at vi ikke selv bruger en aften paa at indstille disse selv?

Jeg beklager mit rustene dansk og manglen paa ae oe og aa men haaber stadigt det er forstaaeligt..
Af Ugaak
Er der så nogen der kan svare mig på om jeg ca kan bruge disse indstillinger til mit 55js8005 som er forgængeren?
Sådan nogenlunde??
Af Henrik.T
Nu har jeg prøvet begge indstiilings profiler, og syntes bedst om den fra hifi- klubben. Men jeg syntes at mit billede er lidt for lyst. Hvor er det bedst at justere for at få et mørkere billede. Jeg ved godt der er lysstyrke, men er det kun den jeg skal justere for at få en mørkere skærm ?. Mvh Henrik :s