Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Mine svigerforældres gamle B&O er brændt af, og de har derfor besluttet at der skal noget fladt på væggen i stedet for. Da jeg ikke har fuldt med i udviklingen, skal jeg dog bruge noget hjælp til at finde et godt et til dem.

De har ikke rigtig nogen krav, andet end at det skal passe til stuen, dvs. at det skal være mat sort eller mat mørkegråt. Desuden skal det have indbygget digital tuner som kan bruges når sendenettet går digitalt. Udover det skal det være kvalitet og holde de næste 8-10 år.
De har sat 10.000 kr. af til det, og skal bruge det i udgangen af denne måned eller starten af næste.
Angående hvad det skal bruges til, er det ikke svært: Primært DR1, DR2 og TV2! De ser ikke meget sport, og det skal sådan set ikke være tændt ret meget om dagen, omkring 2-3 timer om aftenen. De ser måske DVD film én gang om måneden.

Jeg har selv undersøgt markedet så godt som jeg kan, og har fundet ud af at Sonys KDL-32D300 skulle være toppen af poppen pt. Men er det er godt køb til nogen som ikke er vildt teknik fascinerede og bare skal se nyheder på det?

Har dog også kigget på et NAD 32A1 fra HiFi klubben til 9k, som umiddelbart virker meget lig med Sonyet, men dog ikke et mærke jeg umiddelbart kender.
Brugeravatar
Af azrael
To magiske ord: Panasonic plasma... :)
Af MiniatureZeus
Et magisk ord: Uddyb! :D

Kan man overhovedet få plasma skærme i så små størrelser? Det må nemlig ikke være større end 32", da stuen ikke er så stor.
Af TYBO
azrael: en hel masse ord....hvornår faen er panasonic begyndt at lave plasma i 32" ?

Ellers gå efter et 37"....32" er lidt sucky til en stue.

Du kan snildt få 37" til de penge....ja også 40",42" og 46".

ååååh hvad....nåede ikke engang at læse nr. 3.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I 32" størrelsen er der ikke nogen plasma-TV, så der er LCD den eneste vej. Er de sikre på at 37" er for stort? Hellere købe en tand større end en tand for småt!

Jeg ville også mene at de burde satse på en Panasonic 37PX70, men hvis de er 100% besluttede på at det SKAL være 32" så er Sony's skærm nok det bedste bud.
Af kskruger
Da mit gamle 28" billederørs tv døde, tænkte jeg også, at et nyt 32" fladskærm ville være fint nok til mig, men det har jeg helt klart fortrudt.
Så jeg kan kun anbefale, at gå op til 37".

Og når vi snakker 37", så er det bedste tilbud i øjeblikket nok et Panasonic 37PX70 til 7800,- og hvis det skal være LCD, så er et Sharp 37XD1E til 9000,- også et god bud. http://www.geco.dk/product.asp?product=859&sub=2&page=1

Jeg vil også sige, hvis det skal være 32", så vælg Sony KDL-32D3000

Mvh
Kenneth
Af MiniatureZeus
Jeg bliver jo nok lige nød til at overtale dem til at kigge på et 37" istedet for. Men når man alligevel er oppe i den størrelse, kan man så ikke lige så godt købe FullHD også? Evt. gå op i en 40" hvis det behøves.
Af TYBO
full HD er jo kun hvis de har noget med 1080P signal som skal vises og de synes det er sjovt at stå helt henne ved skærmen og tælle pixels.

Synes det ville være spild af penge til ældre mennesker...de vil alligevel ikke kunne se forskel...men når de har haft B&O før er de vel også ligeglade med at smide penge ud af vinduet :)

Jeg synes du skal finde et TV med et flot design, fed remote, og god lyd. Der er ikke den store forskel på billedet når den kommer hjem i stuen alligevel.

Jeg har lige købt noget af det billigeste på markedet i dag og har haft flere hjemme og se på det og de sagde alle at billedet stod pisse godt og der var gode farver.
Af MiniatureZeus
TYBO skrev:Synes det ville være spild af penge til ældre mennesker...de vil alligevel ikke kunne se forskel...men når de har haft B&O før er de vel også ligeglade med at smide penge ud af vinduet :)
Det B&O de har nu er 25 år gammelt og de købte det brugt for 10 år siden, så nej de er ikke villige til at smide penge ud af vinduet.
TYBO skrev:Jeg synes du skal finde et TV med et flot design, fed remote, og god lyd. Der er ikke den store forskel på billedet når den kommer hjem i stuen alligevel.
Det tror jeg også bare det bliver et Sony 32" D3000, da designet er flot, og billedet betyder nok ikke det store. Desværre er sony remoter så kedelige og billige (føles de som ihvertfald).

Men tak for hjælpen anyway, og kan være jeg vender tilbage jo :)
Af TYBO
MiniatureZeus: Husk at en fladskærm står tættere på væggen så afstanden til den bliver større. Derfor kan man også gå lidt op i størrelse.
Jeg synes det er synd at købe en 32" hvis man altså ikke lige skal bruge den i soveværelset.

37" giver altså en noget bedre oplevelse og er ikke så meget dyre.
Af MiniatureZeus
TYBO skrev:MiniatureZeus: Husk at en fladskærm står tættere på væggen så afstanden til den bliver større. Derfor kan man også gå lidt op i størrelse.
Jeg synes det er synd at købe en 32" hvis man altså ikke lige skal bruge den i soveværelset.

37" giver altså en noget bedre oplevelse og er ikke så meget dyre.
Hmmm ja, jeg skal derhjem idag og så snupper jeg et målebånd med og begynder at måle.

Men logisk set, så må billedet fra det analoge signal vel være bedre på en HD-ready 32" skærm end på en 37" HD-ready skærm, da billedet så bliver strukket ud på et større areal.
Eller det siger min ideologi jo i hvert fald :)
Af TYBO
Så synes jeg du skal købe en 1" da den så er bedst :)
Husk at du ikke står med næsen op med TVet....du sidder jo et par meter fra og der kan du ikke se forskel...blot at den er større.

Selv betragter jeg 37" som en lille skærm og 32" som noget man sætter på et børneværelse eller på lokummet :)