Potte skrev:LG OLED starter op med deres 5th. generation af paneler i første halvdel af 2017 - Og der vil tilsynladen også sættes ind på andre markeder så som, decorative og office task lighting - high-end retail and luxury hospitality markets.
Så OLED er da bestemt ikke forældet, nok snare tvært i mod. Jeg tror at andre panel producenter får det svært eller svære i frem i fremtiden, med de nye bøjelige paneler og enorme størrelser af paneler så får de andre panel producenter da noget at tænke over.
http://www.archlighting.com/industry/lg ... nel-plan_o
Rigtigt godt indlæg, der forklarer, at OLED er mere end still going strong. Og netop forbedring og udbedring af de tilsyneladende få mangler på OLED vil give en eventuelt kommende Qledskærm mere end konkurrence, idet OLED nu er afprøvet i flere generationer, hvilket giver tryghed ved køb.
En faktor, der måske kan besværliggøre OLEDs konkurrenceevne, er, at det hævdes at QLED kan produceres til det halve af OLED og endog skulle kunne gøres billigere end LCD.
Det vil sige at,hvis det bliver en realitet, kan der om nogle år købes TV apparater med QLEDskærme, der muligvis bliver solgt til priser under LCD.
Og da salgsprisen aldrig bestemmes af produktionsprisen, men derimod af markedsprisen - altså hvor meget man kan få for det pågældende produkt, kan det medføre, at OLED i konkurrence med QLED måkse kan blive markant billigere. Vi får se.
Vi kan naturligvis kun gætte ud fra de forudsætninger vi har idag. Så vi må vente med at se, hvad der sker til fremtiden har indhentet os - hvad den jo aldrig gør. Fremtiden vil altid være i det uvisse, der hvor udviklingen påtænkes.
Men spændende er det jo for os alle at få lov til at overvære den hastige udvikling.
Stod jeg personligt overfor et skift fra min LCD, så ville jeg idag vælge OLED.
Jeg var faktisk ved det ved skiftet for et år siden, men jeg ønskede mig et 4K, så det flotte, buede og tynde OLED LG, der "kun" kunne vise HD blev efter overvejelser kasseret. Hvis det havde været nu, ville jeg have valgt det. Hvorfor?
Fordi der desværre endnu ikke findes danske og tyske 4K TVstationer. Jeg har dog haft et gratis abonnement på Netflix med mulighed for at se 4K, men jeg så kun noget i glimt, idet min film og filmserie-smag desværre er anderledes, end det der udbydes.