Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg håber virkelig at i kan svare på dette spørgsmål.

Jeg står og skal vælge mellem et SAMSUNG UE55KS7005UXXE 55 eller et LG 55UH770VAEN 55" LED TV.
Før jeg tog i Power i dag var jeg indstillet på at købe et Samsung men sælgeren fik mig overtalt til et LG med den primære begrundelse at der var flere Hertz i LG nemlig 200 hz (jeg har ikke kunnet finde ud af hvad der er i samsungs). Han fortalte at dette netop fremtidssikrer fjernsynet når opløsningen i fremtiden øges. Har han ret i dette? Eller er det noget vås?

Mvh
Henrik
Af pete01
En i Power fortalte mig at Samsung ikke oplyser Hz. Han prøvede også at overtale mig fra KS8005 til LG 950V. Deres KS8005 på demo havde også rigtig meget judder/hakken ved bevægelser ift LG'en. Men det antager jeg da man kan indstille?
Det simpelthen noget af det mest åndssvage jeg længe har læst. Hz fremtidssikre intet, og den LG skærm er alligevel ikke et native 200hz panel, så det er en fjollet påstand af sælger. Det hele handler udelukkende om at han tjener mere på at sælge en LG skærm til dig end en Samsung. KS7005 har 100Hz og den kan levere flydende billeder uden problemer, generelt har Samsung den bedste motion handling sammen med Sony og Panasonic på markedet, men det kræver at skærmen bliver indstillet korrekt, hvilken den med garanti ikke er i Powers varehuse.
Af Sebanman
KimHansen siger KS7005 er 200Hz - Pedersen.86 siger den er 100Hz. Hvor har i fået disse ting bekræftet? Skal selv have nyt TV - og kan ikke se det nogle steder :)
Den har 100Hz native, den har så nogle kunstige optimerings muligheder der gør at den kan køre 200Hz, men med SOE som konsekvens, hvilket giver et meget kunstigt billedet, det sammen vil være tilfældet på LG'en.

Her får du det bekræftet: http://uk.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 (Bemærk at KS7000 hedder KS8000 i USA, men det er samme skærm, og derovre bruger de 60Hz, derfor er er skærmen 120Hz native hvorimod den herhjemme har 100Hz fordi vi kører med 50Hz signal.
Senest rettet af Pedersen.86 30 aug 2016, 09:58, rettet i alt 1 gang.
Hej alle
Tusind tak for alle jeres bidrag. Jeg lod mig også fortælle at LG pga. dens skærm ikke har behov for nær så mange kunstige optimeringer af billedet. Er dette korrekt og giver dette et bedre billede?
Nej det er igen ikke korrekt, det er simpelthen skræmmende hvor vildledende deres "rådgivning" kan være! Nærmest uanset hvilken skærm du køber så skal alle disse kunstige optimeringsmuligheder slåes fra for at opnå det bedste billede og så er det lige meget om du køber en LG eller Samsung.
Efter alle de røvere jeg åbenbart er blevet fortalt så bliver jeg simpelthen også nødt til at spørge om det virkelig er relevant at købe et særligt godt HDMI kabel for at kunne spille ps3 uden at den hakker? Sælger fik mig overtalt til at købe et DACOTA PLATINUM FLAT 4K HDMI 3. Et nødvendigt?
Nej jeg er ked af at fortælle dig det, men ham sælgeren har godt nok fået over solgt nogle ting til dig. Du behøver ikke et 4K Hdmi kabel til din ps3, og hdmi kablet har ikke indflydelse på om billedet hakker eller ikke gør. Var det power du havde handlet i?
Af Sebanman
KimHansenDK skrev:Korrekt. Den er 100Hz native men kører 200Hz på samme 'måde' som alle andre skærme, som er markedsført som værende 200Hz.
Hmm.. undrer mig bare over hvorfor Samsung ikke selv skriver det under tekniske specifikationer, på deres website O-O
Sebanman skrev:
KimHansenDK skrev:Korrekt. Den er 100Hz native men kører 200Hz på samme 'måde' som alle andre skærme, som er markedsført som værende 200Hz.
Hmm.. undrer mig bare over hvorfor Samsung ikke selv skriver det under tekniske specifikationer, på deres website O-O
Her står der tydeligt, at skærmen har en motion rate på 200:
http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-a ... KS7000UXXU

(Husk at trykke på "Show more specs")