Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JHN
Hej.

Jeg ønsker ikke TV over 40 tommer. Og da jeg samtidig sidder ca. 3 meter fra mit TV, er jeg ligeglad med 4K eller UHD. Iøvrigt er der efter min spådom måske mange TV-kanaler, der aldrig kommer i 4K. Så jeg har kun brug for et Full HD TV.

Jeg ved ikke, om det er dyrere at lave et TV i 4K / UHD end i FUll HD. Men hvis det er dyrere at lave 4K end Full HD, bør LG lave OLED TV med kun Full HD. Sådanne TV havde LG førhen.

LG laver stadigvæk kun OLED i relativ store størrelser. NU må de snart til at lave OLED i mindre størrelser. Jeg ser frem til, at LG laver OLED i 40 tommer. Men måske kommer LG aldrig til at lave et OLED på blot 40 tommer. Suk.

HVis det gør TV billigere at undvære HDR, er jeg villig til at undvære HDR. Så hellere et billigt OLED TV end et TV med HDR. Jeg har vist set rigtig HDR i aktion.

LG bør lave et billigt OLED TV på kun 40 tommer i måske kun Full HD. Dette kan være uden HDR.

Hvis OLED skal udbredes til utrolig mange forbrugere, skal ny-prisen være betydelig lavere end den er idag. Jeg tror at vi er mange forbrugere, som ikke vil betale mere end 5.000-10.000 kr for et TV.

Den største udfordring for LG m.h.t. OLED er at få prisen markant ned.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Af janbau
Hvad vil du med dette indlæg ?

40 Tommer Oled ? Ja som pc skærm nok lidt mindre men som tv skærm det tror jeg ikke kommer til at ske sådan lige med det samme. Jeg tror ikke der er kunder til det
Jeg sider 2,5 meter og har nu 55 tommer gerne 65 Tommer
Hvorfor stoppe udviklingen ? Det sker ikke.

Hvis OLED skal udbredes til utrolig mange forbrugere, skal ny-prisen være betydelig lavere end den er idag. Jeg tror at vi er mange forbrugere, som ikke vil betale mere end 5.000-10.000 kr. for et TV.

Der fås da rigtig gode Tv til 5000 10000 kr. i dag bare ikke Oled men det tager ikke lang tid inden du kan men ikke i 40 Tommer . Du kan da få et 55 tommer Oled til små 12000 kr. som opfylder dine krav om ikke 4 K og Hdr.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK#
Af CFE
LG har monopol på OLED TV produktion, det ville være hul i hovedet ikke at udnytte det bedst muligt. Så kan de fedtede jo bare købe LCD TV i stedet (som LG i øvrigt også producerer ganske mange af).

40" er der nok ikke meget fremtid i, i dag vil folk have over 50" TV, når man ser på markedet generelt, så der må man nok bare erkende at du lever i fortiden. Folk køber heller ikke telefoner med 1,4" skærme mere selvom Nokia engang havde masser af modeller med den størrelse.
Af x99gump
Nu er jeg selv tilhænger af store tv, og i stuen skal vi aldrig under de 63" vi har idag. Dog kan jeg sagtens se ideen med at der blev lavet mindre OLED tv, f.eks. 40". Bare tænk på soveværelset, køkkenet, børneværelset osv osv.

Ved at de lancerer tv i mindre størrelser kunne vi jo håbe på at der ville blive solgt en del flere skærme, der i sidste ende ville gøre at prisen på OLED generelt ville falde, til gavn for både dem der kan lide de store størelser, og dem der kan lide/har behov for små... :)
Af JHN
Hej. :)

Flatpanels er lige kommet med følgende artikel om salget af forskellige slags TV.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1473166061

Hvis man ser på dette, er der i 2015 og 2016 stadig mange TV, der ikke er UHD / 4K. De er derimod Full HD eller HD Ready. Og faktisk er antallet af solgte HD Ready men den ret så lave opløsning steget fra 2015 til 2016. Jeg tror dog, at HD ready relativ snart vil uddø.

Ligeledes er stadig mange af de solgte Tv under 50 tommer. Hvor mange der er på de 40 tommer, som jeg ønsker mig, ved jeg ikke.

På baggrund af artiklen fra Flatpanels tror jeg, at vi stadig er mange, der vil nøjes med et TV, der kun har Full HD og som er under 50 tommer. Disse TV kan jo være billige.

En del mennesker vil gerne betale 10.000 kr for et TV. Men jeg tror, at der er mange mennesker, som kun vil betale 5.000 kr for et TV. Spørgsmålet er jo så om man engang i fremtiden kan få et OLED til kun 5.000 kr eller om det bliver LCD/LED, som vil stå for denne del af markedet ? Hvis ny-prisen på en lille OLED TV var ca. 10.000 kr, ville det falde til måske 5.000 kr på et tidspunkt. Eller så vil OLED Tvet komme på tilbud til kun 5.000 kr. Og så ville mange forbrugere nok købe det. Hvis prisen for et OLED ikke kommer ned på 5.000 kr så tror jeg, at mange kunder stadig vil vælge LCD/ LED.

I og for sig har jeg ikke noget imod UHD / 4K eller HDR. Hvis disse ting nu eller i fremtiden er lige så billige som Full HD og ikke HDR, vil jeg da gerne have UHD og HDR. UHD har dog ingen sønderlig gavn på de små TV, som jeg er kunde til.

LG lavede et OLED Tv i kun FUll HD, hvor ny-prisen på 55 tommer vist var 18.000 kr. Det er måske det, som du linker til, JanBau.

Jeg har været opmærksom på det mindste Samsung SUHD, der vist er på 43 tommer. Det er lige et nummer for stort til mig, men det kan godt være, at jeg engang i fremtitiden køber et på 43 tommer for at få et bedre TV.

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers TV
Af CFE
Faktum er blot at OLED hører til high-end segmentet for nu, mens 40" kun sælges i mid- og low-end segmenterne. Derfor ser du ikke lige foreløbig OLED på 40", om det kommer engang i fremtiden ved kun boybandet Busted ;)