Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Nu skriver jeg godt nok bedste tv, men lad jer nu ikke blive revet med;)
Jeg skal have skiftet min gamle Phillips tv ud, da billedet bare ikke er godt nok, jeg har bare brug for lidt erfaring fra virkeligheden. Har kigget lidt på Samsungs KS7005 og 8005.

Jeg bruger kun mit tv til:
At spille konsol (Derfor gerne en fremtidssikring med HDR)
Se Blu Ray film.

Alt lyd kører gennem forstærker så det er ligegyldigt, og det software "smart tv" som der er bruger jeg heller ikke.

Mit budget er på 10k helst ikke mere, hvad ville i kigge efter?
Du kan desværre ikke fremtidsikre omkring HDR, da standarden ikke er fastlagt endnu, så du risikere at din skærm ikke kan vise den HDR standard der bliver standard i fremtiden. Ud over det, er det dog nogle fine skærme til konsolbrug, da de har markedets laveste inputlag. Så skal du gøre op med dig selv om der er nogen grund til at betale mere for KS8005 som har ekstra tuner og bedre lyd end KS7005, mesn billedkvaliteten er nærmest identisk.
Er det ikke bare at købe et TV som understøtter Dolby Vision, da det så også vil understøtte HDR10.
Det bliver jo en af dem, måske begge, som bliver fremtiden.
Dolby Vision er proprietært og kræver hardware. Derfor vil HDR10 TV ikke understøtter Dolby Vision.
Mark Hanberg skrev:Det var det jeg tænkte. Men markedet er blevet neget rodet, i begreber som man ikke kan stole på.
Nogle der har forslag til alternativer til Samsung?
Det kunne være Sony XD93, men den er vist ikke nede i den prisklasse endnu. Samsungs 2016-serie har indtil videre stået meget stærkt, prismæssigt.