Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenneth.mortensen
Hej FP.
Da jeg fortsat er på udkig efter nyt tv i 65", og er kommet fra Philips ideen efter at have testet det, forelskede jeg mig i billedet på LG's UF860, som kører i elgiganten i Kolding.
Dog er prisen en anelse for høj til mig, men fandt derefter en UF800 på nettet i mit prisleje.
Spørgsmålet er så, hvad er der lige af forskel på de to skærme, udover den mangler 3D?
Jeg synes at kunne se 840 har 100hz, hvor 860 har 200hz, men Ydermere synes jeg ikke at kunne se der var andet til forskel?

Ville jeg få en meget ringere oplevelse af at vælge en UF800 fremfor Uf860? :)

(Jeg testede også sidste års Sony 8505, og den gør det også rigtig godt, bare ikke lige så godt med det jeg testede, og samsungs skærme et bare en tand for dyre i forhold til hvad jeg synes de kan levere.
Er dog helt vild med 7005 modellen, også sidste års, men den er også for dyr :(
Så kom endelig med bud på, hvad jeg skal kigge efter hvis det er :)
Af reptilen
Hej, jeg købte selv en LG 65UF860v i Elgiganten for en 4-5 måneders siden for 11.999 kr. Synes de 16.999 som den står til nu er alt for højt! Tænk på at du kan få deres 9 serie fra i år til 19.999. Så til 16999 synes jeg slet ikke den er pengene værd. Jeg solgte tv'et og gik 5 tommer ned i størrelse til et Samsung 60ks7005 til 11.999 og jeg er lykkelig! Jeg synes billedet er markant bedre på Samsungen!