Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens,

Mit Samsung Plasma-tv er stået af. Efter at have testet kredsløbene, er jeg kommet frem til, at det er mainboardet (der hvor tuner og indgangsporte er), som er stået af. Da det vil være så godt som umuligt at finde og udbedre fejlen, er mit eneste håb at finde et erstatningsboard.
Jeg har prøvet google uden held, så er der nogen herinde, som kender til steder, hvor man kan få fat i mainboard til et samsung tv?
Det er vigtigt at boardet har modelnummer BN94 - 05193F og BN41 - 01623C.

Alle forslag modtages med kyshånd :)
Tak for forslaget Krikee, det vil jeg kigge på.

Jeg kan også finde boardet på ebay, når jeg søger på modelnummeret, men de er alle out of stock/udløbet. Hvis du har fundet et sted på ebay, hvor de rent faktisk har et board til salg, så vil jeg blive lykkelig for et link :)
Hej Nauticay,

Ja, jeg var heldig at finde et board i England fra et fjernsyn af samme model, hvor panelet var gået i stykker. Egentlig var hele tv'et til salg for £100, men fik sælger til at pille main boardet ud og sælge det for £35 plus transport. Har netop skiftet main boardet ud, og nu kører tv'et igen :) Alt i alt en reparation for 340 kr. af et tv, der for 5 år siden kostede 10.500 kr.
Kan varmt anbefale, at man selv prøver at fikse sit samsung tv, hvis det går i stykker.