Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg selv og en kollega har oplevet et par gange, at vores tv ikke vil genkende den eksterne harddisk, der er koblet til tv'et for at lave optagelser. Den eneste løsning har været at formatere harddisken og starte forfra. Det er dog virkelig irriterende at miste alt ens optaget tv igen og igen.

Nogen der har oplevet det samme? Er der en løsning på problemet?
Prøv i stedet at tilslutte harddisken til din pc. Gå ind i menuen Egenskaber for den pågældende harddisk og foretag en fejlundersøgelse under menuen Funktioner. Findes der fejl vil en reparation blive forsøgt.
Tak for forslaget Bent, det vil jeg give et skud, skulle det ske igen.

EDIT:
Har nu prøvet at tilslutte harddisken for at lave en fejlsøgning. Dette kan man imidlertid ikke, da ens PC ikke kan genkende harddisken før man formatere den. Hvilket lige som ødelægger formålet.
Senest rettet af kjelds 30 aug 2016, 10:02, rettet i alt 1 gang.
Det er vist et velkendt problem. Som Bent skriver, har det nok noget at gøre med at partitionen fejler. Det kan ske, hvis man tager strømmer fra harddisken imens den er ved at skrive.

Får harddisken strøm direkte fra USB-porten på tv'et? Nogen siger, at det hjælper at tilslutte den med strømstik direkte til væggen.
Jeg har haft problemet med et Samsung model H7005.

Årsagen var at "Samsung Allways on" eller Quick start var slået til. Hvis funktionen sættes til "fra", så genkender fjernsynet harddisken hver gang, uden problemer.