21 aug 2016, 11:39
Log ind med sociale netværk
21 aug 2016, 17:28
Lidt ligesom Pioneer KRP-600M som jeg har. Den er dog bare 8 cm i tykkelsen :P
https://www.youtube.com/watch?v=0h1MgIWLG1U
Simon R. skrev: Ja vente kan man altid. Kender også en, der sagde han ville vente med at købe nyt tv, fordi OLED var lige om hjørnet. Det er ca. 12 år sidenNu viste de jo selv prototypen sidste år, og jeg har ikke brug for højttaler eller tuner i et fjernsyn. Og så vil jeg gerne have fladskærmen helt ind til væggen
Det gik så ikke så hurtigt med OLED, som det måske ellers så ud til på det tidspunkt. Man kan komme til at vente længe.
https://www.youtube.com/watch?v=0h1MgIWLG1U
26 aug 2016, 15:01
Hej.
Hvis vi tager ny-priserne for LGs OLED skærme her i 2016 er de stadig hamrende dyre.
På den ene side er det selvfølgelig godt, at priserne falder efterhånden som de har været på markedet og ude i butikkerne i et stykke tid.
PÅ den anden side mener jeg, at LGs måske største udfordring er at få de fremtidige OLED skærme ned i pris. Derfor bliver det godt, at LG får konkurrence fra andre firmaer, der fremstiller OLED. Konkurrence må jo betyde lavere ny-priser.
Der er mange forbrugere - inklusive mig selv - der kun vil bruge højst 10.000 på et nyt TV samt evt. kalibrering. Da jeg er i lavindkomst-gruppen, vil jeg højst betale 9.000 kr for et Tv og så op mod 1000 kr for en kalibrering hos et firma.
Hvis LG får lavet en OLED med en ny-pris på ca. 15.000 kr bliver det interessant. Fordi så vil den måske falde til under 10.000 kr på et tidspunkt. Ved et udsalg kan sådan et relativt billigt OLED jo komme langt ned i pris. Hvis LG ikke kan klare udfordringen med at lave OLED til max 15.000 kr, tror jeg, at LG får svært ved at sælge OLED til de mange forbrugere.
God weekend.
Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Hvis vi tager ny-priserne for LGs OLED skærme her i 2016 er de stadig hamrende dyre.
På den ene side er det selvfølgelig godt, at priserne falder efterhånden som de har været på markedet og ude i butikkerne i et stykke tid.
PÅ den anden side mener jeg, at LGs måske største udfordring er at få de fremtidige OLED skærme ned i pris. Derfor bliver det godt, at LG får konkurrence fra andre firmaer, der fremstiller OLED. Konkurrence må jo betyde lavere ny-priser.
Der er mange forbrugere - inklusive mig selv - der kun vil bruge højst 10.000 på et nyt TV samt evt. kalibrering. Da jeg er i lavindkomst-gruppen, vil jeg højst betale 9.000 kr for et Tv og så op mod 1000 kr for en kalibrering hos et firma.
Hvis LG får lavet en OLED med en ny-pris på ca. 15.000 kr bliver det interessant. Fordi så vil den måske falde til under 10.000 kr på et tidspunkt. Ved et udsalg kan sådan et relativt billigt OLED jo komme langt ned i pris. Hvis LG ikke kan klare udfordringen med at lave OLED til max 15.000 kr, tror jeg, at LG får svært ved at sælge OLED til de mange forbrugere.
God weekend.
Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
26 aug 2016, 15:33
JHN skrev:Hej.Ahhh hamrende dyre? Har købt 55" B6V til 17.999, og det ligger på 19.999 nu - det er billigere end 2015-modellerne for 1 år siden så vidt jeg ved. Men jeg er sikker på, de kommer længere ned, og de 15k du nævner er nok realistisk nok for 2016-modellernes pris i slut 2016/start 2017. Det er vel ikke så mange år siden, at et standard 55" LCD kostede 15k+? Så om 2-3 år gætter jeg på OLED ligger under 10k.
26 aug 2016, 15:54
Hej Simon.
Jeg ved altså ikke, hvorfor mit indlæg skrives med tykke bogstaver.
Tillykke med dit nye køb. Jeg så det i vistnok Bilka
I mit indlæg tænkte jeg på de vejledende ny-priser. Disse synes jeg var (for) høje.
Men som du er inde på, er B6 nede på et relativt lavt niveau nu. Den er jo så faldet hurtigt i pris.
Men hvis de skal falde i interesse hos de utrolig mange forbrugere, tror jeg som sagt, at ny-prisen skal være endnu lavere, så ny-prisen højst må være ca. 15.000 kr. Jeg har ingen data eller tal på det. Men jeg kender mange, der højst vil give 5.000 kr for et TV. Og personligt vil jeg ikke over 10.000 kr for Tv plus kalibrering hos selskab.
Mange af os herinde er nørder eller fagfolk, der gerne vil betale relativ meget for et Tv. Men det vil mange forbrugere nok ikke.
ER du glad for dit B6, Simon ?
Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
I mit indlæg tænkte jeg på de vejledende ny-priser. Disse synes jeg var (for) høje.
Men som du er inde på, er B6 nede på et relativt lavt niveau nu. Den er jo så faldet hurtigt i pris.
Men hvis de skal falde i interesse hos de utrolig mange forbrugere, tror jeg som sagt, at ny-prisen skal være endnu lavere, så ny-prisen højst må være ca. 15.000 kr. Jeg har ingen data eller tal på det. Men jeg kender mange, der højst vil give 5.000 kr for et TV. Og personligt vil jeg ikke over 10.000 kr for Tv plus kalibrering hos selskab.
Mange af os herinde er nørder eller fagfolk, der gerne vil betale relativ meget for et Tv. Men det vil mange forbrugere nok ikke.
Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
26 aug 2016, 15:57
Men selvfølgelig skal det ned i pris. Men det skulle LCD også, og det er da først indenfor de seneste 3-4 55" er kommet ned omkring 10k og nu langt mindre. Vi er blevet forvænt med meget billige priser på tv, derfor virker de nye OLED også dyre.
JHN skrev:Hej Simon.Det har kun været til 17.999 i Power for en måneds tid siden. Jeg har stadig til gode at modtage det:)
Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Men selvfølgelig skal det ned i pris. Men det skulle LCD også, og det er da først indenfor de seneste 3-4 55" er kommet ned omkring 10k og nu langt mindre. Vi er blevet forvænt med meget billige priser på tv, derfor virker de nye OLED også dyre.
26 aug 2016, 16:47
Fra søndag til tirsdag giver Power 20 procent på alle deres tv. Det betyder for eksempel 65 B6 til 26.666 kr og til soveværelset: 55EA870 til 7.910 kr.
26 aug 2016, 16:52
reptilen skrev:Fra søndag til tirsdag giver Power 20 procent på alle deres tv. Det betyder for eksempel 65 B6 til 26.666 kr og til soveværelset: 55EA870 til 7.910 kr.Uh det lyder godt. Ærgerligt, de er så dårlige til at levere produkterne dog...
26 aug 2016, 20:05
Med den billede kvalitet som LG OLED 2016 modellerne levere så afspejler det sig jo også på prisen, der findes ikke et tv til 10k. der bare kommer i nærheden af den billede kvaliteten som OLED 2016 har, så er det vel også rimeligt at priserne er lidt højre, men det er jo fint at at priserne falder ingen tvivl om det.
Jeg overvejet selv et 65 B6V man da jeg så et 65 E6V stå ved siden af så var slet ikke i tvivl. Og da prisen var til at forhandle ned, så blev det 65 E6V, har aldrig haft 3D og heller ej et must, men nu hvor man har fået det, hold nu k... hvor det står godt.
Rasmus, har du haft tid eller mulighed for at måle på en 65 B6V? jeg har været ude 2 steder nu hvor der var opstillet en 65B6 og en 65E6V og med samme/ ens indstillinger ser det altså ud som om at der er lidt mere krudt i E6V når der køres HDR/ DV, jeg syns også det er den konklusion jeg fornemmer i de Laaaaange tråde fra us sites.
Nogle steder bliver der faktisk målt 770 nits på 65 E6V
Bemærk at liste prisen på E6V var 65k iflg. denne dk test fra d.24.08.2016 http://www.lydogbillede.dk/test/tv/lg-oled65e6v/ de kan i øvrigt forhandles en hel ned.
Jeg overvejet selv et 65 B6V man da jeg så et 65 E6V stå ved siden af så var slet ikke i tvivl. Og da prisen var til at forhandle ned, så blev det 65 E6V, har aldrig haft 3D og heller ej et must, men nu hvor man har fået det, hold nu k... hvor det står godt.
Rasmus, har du haft tid eller mulighed for at måle på en 65 B6V? jeg har været ude 2 steder nu hvor der var opstillet en 65B6 og en 65E6V og med samme/ ens indstillinger ser det altså ud som om at der er lidt mere krudt i E6V når der køres HDR/ DV, jeg syns også det er den konklusion jeg fornemmer i de Laaaaange tråde fra us sites.
Bemærk at liste prisen på E6V var 65k iflg. denne dk test fra d.24.08.2016 http://www.lydogbillede.dk/test/tv/lg-oled65e6v/ de kan i øvrigt forhandles en hel ned.
26 aug 2016, 20:20
Er det muligt at høre hvor meget du har giver for den 65 E6? Og hvor henne?
Jeg har bestilt en 65 B6 hos Power, men vil måske godt gå lidt dybere end de 27.000 kr jeg skal gi!
Potte skrev:Med den billede kvalitet som LG OLED 2016 modellerne levere så afspejler det sig jo også på prisen, der findes ikke et tv til 10k. der bare kommer i nærheden af den billede kvaliteten som OLED 2016 har, så er det vel også rimeligt at priserne er lidt højre, men det er jo fint at at priserne falder ingen tvivl om det.Hej Potte
Er det muligt at høre hvor meget du har giver for den 65 E6? Og hvor henne?
Jeg har bestilt en 65 B6 hos Power, men vil måske godt gå lidt dybere end de 27.000 kr jeg skal gi!
27 aug 2016, 14:29
Hvordan kan det være at I vælger E6V fremfor B6V? Udfra billeder synes jeg at B6V ser pænere ud med det meget enkelt design uden en glasramme, ligesom jeg også synes spiseborde med glasplade er grimme. Men det er måske pænere i virkeligheden?
Det er også mere fordi jeg har et par Devialet Phantom Silver højttaler til 30.000 kroner, så får ikke brug for Harmon Kardon, som følger fast med i E6V.
Det er også mere fordi jeg har et par Devialet Phantom Silver højttaler til 30.000 kroner, så får ikke brug for Harmon Kardon, som følger fast med i E6V.
27 aug 2016, 15:56
3D
Ikke de samme problemer med banding og vignetting
Måske lidt mere lys
Bedre håndtag til kalibrering
Nogen siger bedre PQ
Lyd
Design
Ikke de samme problemer med banding og vignetting
Måske lidt mere lys
Bedre håndtag til kalibrering
Nogen siger bedre PQ
Lyd
Design
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto