Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
Så fik jeg lige hentet mit nye tv. Samsung KS8005.

Ingen clouding eller bleeding. Heldigvis. Alt kører som det skal. Og sort er markant bedre end mit tidligere kant belyste LG. Jeg kommer fra et Panasonic cxc725 som blev desværre totalskadet på værkstedet for nylig.

Lyden er også ok.
Man skal altså lige vænne sig til fjernbetjeningen. At læse tekst tv er altså ikke lige sådan. Men man kan åbenbart købe en af de old school fjernbetjening slags så skulle det være nemmere.

Jeg har en medie afspiller nvidia shield. Har kørt noget hdr og det performer fint.

Men har endnu ikke fattet hvad hdr plus er for noget. Er der nogen kloge mennesker herinde der kan forklarer det hvad den kan bruges til?

Men selvfølgelig er tv'er ikke perfekte. Når man skal skifte signal mellem fællesantenne og parabol så skal man ind i menuen osv og vælge. Det var meget nemmere på mit cxc725. Et tryk og vupti så var den der.

Så alt i alt kan jeg kun anbefale det. Jeg fik et godt tilbud på den. Så jeg undgik 7005 modellen grundet af bagbeklædning problemet.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tillykke med det nye TV :)

HDR Plus er en slags "opskalering" til HDR. Altså i den forstand, at tv'et tager et normalt tv-signal og opskalerer det til HDR og større farverum. Lidt ligesom hvis man sætter tv'et i f.eks. Dynamisk bileldprofil.

Ægte HDR-indhold bør dog foretrækkes.
Af Hilfiger
Tak for det.

Kan du anbefale en alm fjernbetjening som kan fungere til den. Gerne stadig en af slagsen som ikke fylder så meget.

Af lennon
Enig m Torben . Logitech er vejen frem , - ganske enkelt en fremragende løsning . Efter at have fået en Harmony , er jeg flintrede ligeglad m hvilke remotes mine nye enheder leveres med , de ryger under alle omstændigheder på hylden. . . Med activities spiller det netop optimalt,at skifte mellem kilder (feks parabol,kabel ) .
Af Hilfiger
Jolsen skrev:
Hilfiger skrev:Tak for det.

Kan du anbefale en alm fjernbetjening som kan fungere til den. Gerne stadig en af slagsen som ikke fylder så meget.

Vil umiddelbart anbefale denne, som jeg selv bruger som ekstra til mit KS8005: https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/tv- ... betjening/

Fungerer glimrende og upåklageligt.
Men fungere såsom txt tv med den fjernbetjening? Med smart controller en er det et rent helvede.

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er visse af knapperne som ikke virker, da man har måtte lave lidt om i menuerne for at få det til at passe med den nye Remote. Jeg husker desværre ikke hvilke det er, men Samsung gjorde opmærksom på det da vi lånte KS8005.
Af Hilfiger
Er der slet ingen anden nemmere måde på at skifte mellem antenne og satellit signal?