Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg tænkte på om der var nogen der havde erfaring med hvor hurtigt at Samsung KS7005 kommer på nettet og dermed kan streame Netflix.

Har pt. et F8005 der er langsomt og tager ca 30 sec - 1 minut før Netflix kan starte op.

Det er børnene og ikke mig der ikke kan vente;-)
Der er forskel på, hvor lang tid det tager, før tv'ets smart platform og net er oppe at køre, og hvor længe det tager at komme ind i Netflix appen.

Jeg er næsten 100% sikker på, at de 7 sekunder refererer til det sidste. Og at du altså dertil skal lægge nogle sekunders smart tv opstart.

Har lige for sjov prøvet på mit LG. Der tog det (fra det var tændt 6 sekunder før tv'et var klar til, og yderligere 10 sekunder at komme ind i Netflix. Det er et 2015 LG LED (webOS 2).
Hvis man ikke rebooter TVet, så er KS8 klar i smart-TV med det samme den tænder. Man skal dog starte Netflix via app-ikonet og ikke fra "anbefalinger til dig" genvejen. Af en eller anden grund, så er den vild lang tid om at starte et afsnit af en serie fra den menu.
En fordelagtig måde at tænde for både Youtube og Netflix på kan foregå med en TV-parring.

Man kan fx på sin Tabletenhed (eller Smartphone) søge de ønskede film på Netflix. Der tændes så et lille rektangulært ikon med wifibølger på Netflix, som man trykker på, hvorefter TV - forudsat at det er tændt - caster det ønskede til den pågældende TVapp, der selv åbner og viser i TVopløsning.

På denne måde har man en super fjernbetjening samt til søgning og udvælgelse til både Netflix og Youtube m. fl, og da der tændes for TVappen, kan der fx vises den direkte vej til en UHDfilm, hvis man da abonnerer på det.

https://support.google.com/youtube/answ ... ktop&hl=en