Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal til at have nyt fjernsyn. Fjernsynet skal være omkring de 50”, måske gerne lidt større. Prislejet er max 6.000, men meget gerne lavere.

Jeg har en Macbook Pro og iPhone, men ved ikke, om de fungerer bedre med nogle TV fremfor andre? Måske har nogle features, som kun nogle TV fungerer med?

Derudover, har jeg en PS4 som skal kobles til. Jeg spiller hovedsagligt FIFA. Ser også lidt serier og film, som jeg afspiller fra min Mac. Jeg har ikke tænkt mig at købe nogle TV kanaler, men måske i stedet bruge Viaplay til at se fodbold med eller andre streaming tjenester.

Jeg ved ikke så meget om hverken billede- eller lydkvalitet, og derfor er mine behov heller ikke helt vilde her.

Jeg har overvejet at købe Samsung UE49KU6405, da jeg kan se det er en af købsanbefalingerne her på siden, og også er rimelig billigt. Jeg kan dog også se, at det ikke er godt til brug af konsol - hvorfor?

Jeg ved dog ikke, om jeg vil kunne finde noget der var billigere som også opfylder mine behov?
KU6405 er velegnet til konsol da den har en af markedets laveste input lag, på omkring 20 ms. Et niveau som alle UHD og SUHD skærme fra Samsung ligger på i 2016.

Den er altså listet forkert under købsanbefalinger, da den netop er egnet til spilkonsol.
Jeg vil helst ikke udtale mig om Philips tv da jeg ikke har set på deres skærme i en del år, men kan sige at ja den skiller sig markant ud fra Samsung skærmen, den har et næsten dobbelt så høj input lag, hvilket jeg tror du vil komme til at mærke under Fifa og så har tv'et android som sin smartplatform som der er en del problemer med.
Okay, jeg holder mig væk fra Phillips så.

Jeg kan se, du i en anden tråd har skrevet, at du ikke kunne finde Viaplay på KU6405. Er det stadig tilfældet, for det vil trække en del ned, hvis Viaplay ikke kan installeres på det.
Af Gotrek
Så vidt jeg ved skal Viaplay blive tilgængelig på alle 2016 Samsung smart TV men den blev trukket tilbage for visse platforme grundet funktionalitetsproblemer.
Skulle komme tilbage når de får den til at virke optimalt igen.