Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Havde bestilt et tv hos Geco som så er udgået, hvorefter jeg fik tilbudt en TH-42PX7 model (link til modellen) som jeg så har købt (sparede 2.000 kr. :)) Har lige fået det ind af døren idag og er i øjeblikket fuldt tilfreds med det. Skal lige nævnes at det ikke skal sættes til computeren, men bare bruges som stue og film tv.

Jeg syntes dog billedet er lidt sløret/gnidret et par steder (på almindelige kanaler som DR 1, TV2, TV3 osv.), og syntes også der er lidt ghosting af og til. Er der nogle der har kendskab til denne model, som ved hvordan man kan forbedre kvaliteten?

Alt hvad der er sat i den nu er strømstikket, et scart stik og antennestikket - som kører en analog forbindelse. Jeg har leget lidt rundt med skarphed, kontrast osv. men det hjalp ikke rigtigt. Skal billedet være sådan eller er der noget jeg kan gøre?

P.S. Jeg er helt blank på tv området, så jeg beklager min noob'ness. :)
Af Zobott
Tak for linket til guiden! Kontrasten var ret høj, men den er skruet ned nu.

Det ser dog supergodt ud på DVD film... fint og skarpt og ingen ghosting. Min DVD afspiller er dog 5 år gammel så der er ikke HD understøttelse på den men det ser stadig godt ud.

Kan man på nogen måde gøre kvaliteten på normale tv programmer bedre?
Af TYBO
Zobot...jeg må lige vide...den PX7 har den højttallere ?
Af Zobott
TYBO skrev:Zobot...jeg må lige vide...den PX7 har den højttallere ?
Jeps, det har den. Det er to 20 Watts stereo højtalere der sidder på fronten, og de giver en god lyd.
Af TYBO
Lyder som noget opsætning noget når det ikke altid er der.

yakken: Så fik vi opklaret det med højttallerne...endelig fik jeg ret :)
Af gitte
overvejer selv at købe samme model, da jeg har fået den anbefaldet i KT-radio i odense.

har du fået løst problemet?

og hvad siger i andre, et det et ok tv ifølge jer. fik nemlig af vide at plasma var at foretrække hvis man skulle se sport.
Af gitte
ups den model jeg kikker på hedder TH-42PX70. overvejer desuden 37" da vi er to som skal have nyt tv
Af TYBO
Gitte: hvad er der galt med 2 42"ere :)

PX7 er lidt billigere...og lidt ukendt for os. PX70 er en fin skærm.
Af Anda
TYBO skrev:Gitte: hvad er der galt med 2 42"ere :)

PX7 er lidt billigere...og lidt ukendt for os. PX70 er en fin skærm.
PX7 skulle ifølge specs, og efter sigende ikke have ligeså god gråskala som PX70...
Har dog kun set PX70 i aktion, så ved ikke hvordan det er i virkeligheden? O_O